måndag, april 01, 2019

helg med dyslexikurs


På fredagensmiddag  åka vi till Borås. Första stoppet blev på Frufällans loppis. Vi gick runt och tittade där och hittade lite Tupperware-saker. 

Sedan for vi till Borås, till Best Western hotell och checkade in på hotellrummet. Det började med att vi fick ha en presentation om syftet med dagen. Det var ju Dyslexiförbundet som ordnade en medlemskurs för Västra Götaland, Värmland och Halland. Sen på kvällen fick vi en härlig buffé med middag. Det var trevligt, men jag var ju ganska däven och trött, så jag gick och la mig med en gång, nästan. Jag åt och gick och la mig. 

Det är så gott att gå upp på morgonen och äta en god frukost. 
skulle vi till träffpunkten Simonsland på medlemkurs.
Där var ju Inger Råhlenius och pratade om läs- och skrivsvårigheter och dyskalkyli. Alltid när Inger föreläser har hon något nytt att prata om. Sen pratade om hon möjligheter och svårigheter, skyldigheter och rättigheter. Det var ju väldigt bra. Sen pratade vi om appar och hjälpmedel. Det var en apparat som man satte på glasögonen, och så pekade man på ordet. Sen hade vi lite grupparbeten och hade allmänt trevligt. Vi fick väldigt god lunch den dagen, och sen på kvällen fick vi plankstek, och det var väldigt gott. Den kvällen på hotellet var inte alls rolig. Vi var uppe i restaurangdelen, och jag hörde ingenting. Det var jättejobbigt, men vi gick undan och satte oss lite grand. 

På söndagen pratade vi om Dyslexiförbundet och årshjulet och diskuterade. Sen fick vi lite lunch där också, och lite kaffe. Så det har varit en givande dag, och det har varit väldigt trevligt. Tur att jag hade skrivtolken så jag kanske kan återblicka på vad vi pratade om. Det var ju kul. Sen tog vi svängen och hämtade min inneboende hos hans flickvän. Sen var vi hemma, och min kille kom, så vi tog oss till Statoil och tog oss en kebabtallrik på kvällen och tog det allmänt lugnt. Nu har jag inte mina katter hemma än. Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: