onsdag, juli 04, 2018

TFCC

En härlig sommar vi har fått och allting. Men jag har haft jädra ont. Man ska passa sig för att sjukvården tar privata instanser för att korta köer. Det drabbar våra patienter. Jag fick dröja i nästan 7 månader innan jag blev opererad. Ska man behöva gå med värk i ett och halvt år innan man får den behövda hjälpen? Jag blev nu opererad i mitten på juni med ett ärtben som de tog bort och ett trasigt ledband TFCC-skada hade jag. Det är inte roligt och  med detta i flera månader och ingen tror på en. Ja, så är det.
Jag befarade – jag kände såhär: Jag opererades i juni och då är det ju sommar.nu för de flesta personer. Jag har inte fått någon hjälp. Jag har bara haft diamantvänner som har hjälpt mig lite grann. Och en del har jag nästan fått tjata hål i huvudet på för att få hjälp av. Jag var nästan isolerad i min lägenhet och tog mig nästan inte ut.  För jag hade gips ända upp till armbågen i 14 dagar plus sedan en skena som jag skulle ha på mig. Och nu har jag ett annat för armen och det ska jag ha i 6 veckor. Jag får inte lyfta armen, men det ser ut som jag är frisk. Men det är jag inte! Det är ganska jobbigt när inte personer vill hjälpa mig eller har förståelse för min sjukdom. 
Jag känner mig bedrövad. Hoppas jag blir bra från detta snart.
Sen har jag fixat - Jag kunde inte dammsuga heller så jag köpte mig faktiskt en rosa Electrolux handdammsugare så att jag kunde dammsuga här hemma. För katterna behöver ju sin hjälp. Och sedan tog jag en sandhink och trädde över kattpåsen på för att göra rent i deras kattlådor. Sedan hittade jag en batteridriven elvisp. Så jag har löst det så, men jag kan ju inte använda dator eller annat.
Men nu får ni ha det så gott!

Inga kommentarer: