lördag, maj 12, 2018

Till storstaden



Lördag förmiddag tog min särbo mig till Stockholm. Vi fick åka nonstop nästan, vi stannade och åt på Max på ett ställe. Sen kom vi in på ett helt underbart hotell i Haninge, det hette Winn Quality Hotel. Det var helt nyrenoverat och jättemysigt. Vi bodde på samma plan, det var helt underbart att komma in där! Så var vi ute och åt, vi tog lite snabbmat, för jag kände inte för att äta någon bastant mat. När vi kom tillbaka sen tog vi oss en Staropramen och pratade lite grand och hade det lite mysigt.

 Sen på morgonen gick vi upp till en helt fantastisk frukost. Man kunde välja mellan engelsk frukost och sund frukost. Jag hade svårt att välja, jag var lite småstressad och nervös. Så åkte vi ut till Sundby gård, och där skulle min särbo stå för svenska Volvoklubbens räkning. Det var Volvobilar överallt, och det var ett jättefint område.  Och jag stod och försökte värva medlemmar till Dyslexiförbundet och skapa medvetenhet om dyslexi. Det kom lite barnfamiljer och tittade, och fick väl lite medvetenhet. Det var en väldigt trevlig gård, det fanns allt som man behövde ha. Till lunchen fanns både buffé och lite enklare mat. Vi tog oss varsin hamburgare, det var jättegott. Det här låg precis vid vattnet, och det var himla mysigt och trevligt, och roligt att träffa folk och komma ut igen.  Sen blev det en resa hem på ett par timmar. Vi åkte på småvägar, sen körde han fel på ett ställe, sen körde han fel en gång till, men då skyllde han på Eniro. Men jag tror att han var lite trött, det snurrar runt. Vi kom till ett ställe som heter Bo, och vi fick se en helt fantastisk gård på vägen där. Jag har aldrig hört talas om det stället, det var en stor herrgård, en egendom var det. Sen var det lite stopp med vägarbeten och sånt, men vi stannade på Burger King på hemvägen och tog det lite lugnt. Och nu ska jag krypa ner i sängen, hoppas jag har skapat lite medvetenhet om läs- och skrivsvårigheter idag. Ha det så skönt och en trevlig vecka på er allihopa!

Inga kommentarer: