måndag, mars 26, 2018

Ikea bemötande


Kära bloggare!
Nu har jag tänkt att göra om i mitt sovrum, så det blir mysigare för mig. Jag tycker inte att jag ska ha en 1,60 bred säng, utan istället få in en garderob.
Jag började för en månad sen med att planera detta. Jag beställde från IKEA och det var helt ok. Den 24 mars skulle de komma mellan 9:00 – 13:00 och leverera mina saker. Hemnes dagbäddsäng och nya garderober – jag vill gärna ha de gröna, som utgår ifrån IKEA och så. Allt i bågen och jag fick bort allt, jag fick sålt och slängt resårmadrassen. Det var så skönt – yes! Nu har jag faktiskt fått struktur på mitt liv och allting i ordning.
Sen sitter jag på jobbet här och då ringer de mig och jag hör på telefonsvararen ”vi kan inte leverera till dig”. Jag tänker: Vad är detta?
Jag sitter i en och en halv timme med en inte en så snäll person, som är otrevlig mot mig. Jag skulle betala 2 000 kr extra för att de ska leverera hem till mig på lördagen. Nej, det vill jag inte. Sen skulle de komma mellan 15:00 – 21:00 på måndagen och det skulle jag betala 1 500 kr extra för. Jag tänkte: Nej, det här vill jag inte vara med om” och jag tackar för mig och lägger på luren. Sen ringer jag reklamationsnämnden på IKEA och pratar med dem. Sängen kan jag inte få förrän 4 april – jag har ju ingen säng nu! Och garderober går inte att beställa. Jaha – här har jag gått och väntat i 20 dagar på mina saker. Trix och mix och håller på här, men det gick inte och för att krediten var nollan på mitt konto, så gick det inte. Så jag fick göra ombeställning på allt, men då beställde jag bara sängen och den kommer den 4 april. Vad ska jag ligga i? En natt kan man ju ligga i skinnsoffan, men nej, tänkte jag, jag köper mig en gästsäng. Min sambos son, min bonusson, följde med mig till Uddevalla och där kunde jag beställa garderoben och den kommer också den 4 april. Nu får jag betala 900 kr extra i frakt, för att det inte gick att beställa på nätet. Jag fick veta att det är buggfel. Hur kan de skriva postnummer 416, när det är 61. Jag är bedrövad!
Och i natt, när jag låg i min gästsäng – då braka den i sönder! Jag vet inte hur jag ska ligga i natt!
Så här har mitt liv varit, det är rörigt hemma och kaos. Jag hade planerat annat. Hade jag bara fått mina grejor i lördags, så hade jag bara kunnat stuva in alltihopa och plockat och gjort fint. Men tack vare min dyslexi och dyskalkyli och släng av det, så är det svårt! Att bli bemött så illa av personalen på IKEA – jag har aldrig varit med om liknande förut.

Inga kommentarer: