torsdag, oktober 19, 2017

mot Gävle kurs dysleximässan

Torsdag morgon, åh vad trött man är av att gå upp tidigt, jag gick upp 5 på morgonen och tog tåg till Gävle, till Dysleximässan. Jag tänkte ”Vad skönt att bara åka och slippa springa av på fyra olika ställen.” Men när jag kom till tåget så var det stängt, vi fick åka till Grängesberg, och åka buss därifrån ända upp till Borlänge för att ta sig vidare till Gävle! 

Hur har samhället blivit, och hur har SJ och Tågab och alla dom här företagen som jobbar med tåg, hur kan de göra så här så att vi måste springa av och på och åka buss och vara oroliga att vi inte kan gå på toaletten den stunden man sitter på bussen, en timme, det är inte kul! 

Sedan gick vi till Tennstopet, en restaurang, och där tog jag högrevshamburgare, det var riktigt smarrigt och gott. Sedan gick vi in på hotellrummet och tog det lite lugnt.


 Helt plötsligt får jag ett meddelande på Facebook. Då vill någon träffa mig som har flyttat från min hemstad. Vi träffades över en öl och tog en räkmacka på kvällen, det var mycket trevligt att träffa en gammal skolläkare som jag har jobbat ihop med hemma. Jag blev så glad! Han ska ta en tjänst där han ska screena barnen. Han ska jobba med små barn och se om de har läs- och skrivsvårigheter. Det var helt fantastiskt och jätteroligt! 

Inga kommentarer: