fredag, oktober 20, 2017

dysleximässa

Nu är det fredag morgon. Jag går upp och äter frukost, och känner mig ensam och övergiven. Ingen som säger ”Kom och sätt dig och ät frukost med oss här!” Ingen. Jag fick sitta själv och äta frukost. Men jag tog gps:en till hjälp och gick till högskolan och gick in på en helt fantastisk mässa och fick höra på olika föreläsare.

Bland att en Föreläsare: Idor Svensson leg psykolog, professor i psykologi vid Linnéuniversitet Att läsa och skriva: himmel eller helvete"" Att läsa och skriva är för flertalet individer något positivt och bidrar på många sätt till att psykiskt må bra. Tyvärr kan det också få motsatt effekt, dvs. vara ett stort hinder för de som har svårt att tillägna sig skriftspråket. Idag finns assisterande teknik som kompenserar för svårigheter med skriften och gör det möjligt att delta i samhällsprocessen på lika villkor som de som inte har svårt med att läsa och skriva.
Men det är helt fantastiskt att ha med sig Taltjänst som hjälper mig och skriver och så.  Det var helt underbart!



Sedan fick jag följe tillbaka av en god vän, men jag fick sitta själv och äta middag på kvällen. Livet är helfantastik att få komma på så bra kurs..  jag gick la mig ganska tidigt på kvällen.

Inga kommentarer: