måndag, september 25, 2017

ny vecka på gång

En vecka och en helg med kaos, och det har varit jättejobbigt, det har bara hänt så mycket. Först stannade en tolv månader gammal diskmaskin, sen i kylskåpet gick inte kylan ner, och tvättmaskinen krånglade också. Vilket liv jag har fått, fy fasen. 

Jag har ju så dålig lön och allt, och allting går sönder, allt på en gång. Jag orkar inte med detta livet snart, det känns så tungt och jobbigt, helt kaotiskt blir det för mig. Diskmaskinen gick bra att laga, kylskåp fick jag köpa, så klart, men tvättmaskin kan jag inte köpa nu. Hur ska jag orka när jag har handledsinflammation? Jag vet inte hur det ska gå för mig att bo på tredje våningen. Jag ska ut och ner för en trappa och tvätta, det känns inte roligt. Livet känns pest just nu.

 Men nu är måndagen till ända, nu ska det bli tisdag, och nu är det Bokmässan till helgen. Jag ska väl åka och titta på det också, och kika på nya böcker till skolbiblioteket. Så är mitt liv just nu, jag känner bara att jag vill spy galla lite grand. 
                                                                         Ha det så gött!

Inga kommentarer: