fredag, februari 03, 2017

Snart är det helg!

Det är äntligen fredag – helt underbart! Det har varit en jätterolig vecka med dialogdagar och med kultur. Man har fått roliga tips från dem och så har jag kunnat lyssna om vad det sa, från goa Taltjänst, som har hjälp mig att skriva anteckningar från föreläsningarna. Det var väldigt trevligt med Gunnar Bjursell, som prata om viken av musiken och kulturen, det är en väldig stimulans för barn, ungdomar och vuxna i livet. Det påverkar oss väldigt mycket. Det var en väldig rolig och trevlig dag! Jag försöker att stimulera eleverna i skolbiblioteket att kunna läsa och locka dem till olika böcker. Det är ibland jättesvår att stimulera. Just nu är det mycket monsterböcker och fantasiböcker till barn i de mindre åldrarna, eller LasseMaja-böcker, eller Pernilla Geséns böcker, det är böcker som de tycker om att läsa. 
I helgen ska vi hem till goda vänner. Vi får se hur jag mår, jag kan inte säga något om min dagsform. Vi ska på whiskyprovning, men jag är inte så förtjust i whisky, men det får väl slinka ner någon ändå, eller om jag ska skylla på att jag ska ta bilen – jag vet inte. Jag har inte bestämt mig till 100 %.
Nu är jag ute och promenerar mellan två arbeten, det är gott att få lite frisk luft. Snart är det helg och härligt ska det bli! 
Ha det så gott!

Inga kommentarer: