onsdag, september 21, 2016

skolbibliotekarie

God morgon alla kära bloggare!

Jag ber om ursäkt för att jag inte har skrivit så mycket på min blogg de senaste veckorna. Jag har haft det stressigt och fullt upp. Jag har fått en ny utmaning på jobbet, jag ska bli skolbibliotekarie för barn från 7 år till ungdomar på 16 år. Det är ett riktigt spännande jobb att utföra. Så det har varit mycket att tänka på, städa och plocka. Hur ska det se ut? Vilket system använder man för utlåning? Så det har varit mängder med saker att göra och full fart. 

För första gången i år satt jag med på motorcykeln och åkte med. Jag trodde inte det skulle hända överhuvudtaget. Jag tänkte: Ska jag straffa honom och sälja mina saker eller inte. 
Men, ja, ja, jag tänkte att jag åker och provar. Jag vet inte om jag vill åka något mer. Vi får se hur jag känner och så här. 

Sen fick jag ringa och skälla på snickarn, när kommer han? När ska det grejas där? Jag känner att det är över mitt huvud och det är skitjobbigt! 

Jag försöker att själv vara inne i bokvärlden och lyssna på böcker och se om jag orkar och så. ”Sov du lilla videunge”, fortsättningen på ”Springfloden”. Den är kuslig, äcklig och allt möjligt. Det känns lite konstigt och så. 

Nu får jag väl fortsätta med mitt lilla bibliotek och se om det kommer några barn överhuvudtaget. 

Med livet får vi se vad som händer runt omkring mig. 

Ni får ha det så gott! 

 

Inga kommentarer: