torsdag, september 22, 2016

Fullt upp

Bara en dag kvar på jobbet idag, det är jätteroligt att vara skolbibliotekarie, det är jättekul att lära barnen, jag peppar dem. Jag satt och lyssnade på en bok, jag skulle kolla vad den handlade om, jag blev nyfikenpå dom där dagböckerna. Jag tänkte jag får lyssna och kolla vad det är för något, det är svårt att läsa dom här böckerna. Då kom det några när jag satt och lyssnade. ”Åh, dom böckerna vill vi läsa!” Fram med dom, och dom började lyssna. Vi hade möte ända till 17, och sen fick jag stålsätta mig: ”Jag ska gå på träningen!”  Jag har inte varit där på fjorton dagar, jag måste gå och träna. Det är Anna som har på Älvhögsborg. Hon är ju så bra och klämkäck, och skapar energi åt alla. Det är ju roligt att komma ner och träffa folk. Så var dagen, jag känner mig nöjd efter att ha varit och tränat. Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: