fredag, september 23, 2016

Bokmässan






God morgon! 



Äntligen äntligen är det fredag, men jag är ledig, för jag är prioriterad att åka till Bokmässan i Göteborg idag. Det ska bli så kul, men jag ska se om jag inte går vilse idag, jag ska testa och försöka gå själv. Jag skiter i andra just nu, jag känner att jag vill gå här och lulla och så. Men vi får se vad jag hittar på under dagen. Ni får ha det så gott så hörs vi!


Jag kände mig som en virrepanna, det är svårt att gå på Svenska Mässan, men det var ju riktigt kul! Den förste jag sprang på var Leif   GW Persson, det var riktigt kul att träffa honom i verkligheten! Sen såg jag Hellström och Niklas Strömstedt. Och Bert som gjort böckerna, fick jag signerat, så det var riktigt kul. Så träffade jag min väninna som jag åkte med ner. Vi skulle äta lunch, och det blev någon wrap eller vad det heter, och en dricka till det. Det var lite kul att träffa folk och prata, men det var jobbigt att gå där. Jag hade inget lokalsinne för fem öre, jag hade behövt ha någon som lotsade mig där inne. Det var svårt med lokalerna, B-hall och C-hall, jag tror inte jag gick över alltihopa, men jag fick uppleva i alla fall och titta runt omkring, det var ju riktigt kul! Sen stack jag iväg, jag skulle gå ut därifrån. Fasen, då hittade jag inte spårvagnen, men till sist kom jag rätt. Fel tåg och fel biljett, men jag lyckades ta mig hem och alltihopa! Det här var ett äventyr med upplevelser, verkligen. Men jag har väl med mig några böcker till skolbiblioteket också, vi får se vad vi ska köpa och inte köpa.

Sen hem och köpte mig en pizza och tog mig en öl. Sen har jag köpt mig en sån här manga-målning och sitter och pillar med, det är underbart. Jag unnade mig det, och så köpte jag mig en bok, ”Morning” med lite frukost-tips, den ska jag testa i morgon, tänkte jag. Det var en upplevelse som var katastrof nästan, men det gick bra. Ni får ha det så gott!




Inga kommentarer: