måndag, juli 04, 2016

Nu kan jag stava!



Jaha, då har denna 
dagen gått också. Jag hade med mig en god vän och vi åkte ut till Överby. Vi gick runt och strosade där. Först tog vi kaffe med köttbullsmörgås på Gillet. Det var väldigt gott och äta lite granna. Sen gick jag och bytte faktiskt, det var väldigt bra på Kjell och Company. Jag hade köpt en 2 meterssladd till min Iphone. Och den ville inte laddaren ta. Så jag fick en ny faktiskt utan problem eller nånting att dom krånglade - en eloge till dom!  Vi gick runt och kikade och hade det allmänt gott, det var helt skönt. 
Sen hoppade vi in på blomsteraffärn här i stan. Där hade dom ju 50% på blommor Så jag köpte mig lite nya blommor och satte i ordning och gjorde lite nytt på balkongen. Så det är roligt och sitta där och titta på dom. 
Så stekte jag mig lite pyttipanna och tog ett stekt ägg. Jag tycker det är gott. Lite enkelt sådär. 
Och jag tänkte ska jag gå på den där stavgången? Nej, jag tar och lägger mig och läser Måns Kallentofts nya bok, ”Bambi” heter boken. Den är lite kuslig och såhär. 
Men då var det min köra kattvaktsperson som ringde mig: ”Kom igen nu, nu får du ut och röra på dig!”. Ja, jag kanske inte behöver direkt röra mig. Det är väl den andra personen som behöver det egentligen. Jag fick ju på mig kläder och så tog vi oss en tur ut till Vårhaga.
Vi satte oss där och jag tänkte att det blir väl ingenting. Men jo, det kom 2 personer och vi gick runt Vårhaga och gick på den nya cykelvägen som ska bli där ut mot Sjuntorp. Vi tog oss en härlig promenad och jag känner mig nöjd. Jag har gått 10 000 steg idag! Det är helt fantastiskt och det skulle man behöva göra varje dag egentligen, så man mår gott. Men det var en härlig och underbar dag som jag fick här. Jag bara saknar min underbara sambo också. Nu börjar det bli lite långtråkigt att han är borta, men det får gå.




Ni får ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer: