söndag, juli 03, 2016

En trevlig helg

Hej på er!
Den här helgen har varit lite slö. Jag har läst klart ”Svart gryning”, sen ”Tredje rösten” av Rolf och Cilla Börjlind. Jag trodde det fanns en bok till att lyssna på, men den kommer inte förrän augusti. Jag tycker det är väldigt tråkigt, för jag hade önskat läsa om Olivia och detta. 
Jag hade kaffefrämmat på fredagen, men inte så mycket mer. På lördagen bara var jag. Jag hade sambons pojk uppe hos mig och åt middag. Det är trevligt att han kommer upp och äter och ser till att jag äter också. Men jag ville bara in i boken igen och läsa. 
På söndagen kom han upp och åt restmat. 
Det är tur att min kära före detta kollega kom hem från sin resa, så vi kom ut och gick en två och en halvtimmes promenad ute i skogen. Det var riktigt gott att få komma ut och röra sig. 
Jag vet inte vad jag ska läsa för något nu, jag har ingen aning, vi får se.
Men så här har helgen varit, det har varit lugnt och skönt. Jag har plockat lite granna här hemma, grejat och tvättat lite – såna här måste-göra, som jag säger, som man måste greja med. 
Ni får ha det så gott, så hörs vi.

Inga kommentarer: