onsdag, juli 06, 2016

Marknad på stan

Nu är det lillelördag och alltihopa idag. Jag hade bestämt med en väninna att vi skulle gå på marknaden här idag. Jag skulle åka och hämta henne och vi gick runt på marknaden och kikade lite granna. Men det var bara kläder och kläder och kläder och inget unikt på marknaden överhuvudtaget. Så gick vi till Martas café och där tog vi oss en surdegssmörgås med kyckling och vitlöksås. Den var väldigt god. Men jag trodde aldrig att jag skulle klara den här dagen, för jag kände mig inte helt hundra. Men jag tänkte att jag måste ut. Det finns nödsituationer och man kan komma åt en toalett. Det är lite besvärligt när man har så här. Man får veta i förväg vart det finns en toalett. Och det finns det överallt i stan. Hur de ser ut, det vet man ju inte, men det är väldigt branere i stan med toaletter.

Vi gick runt och kikade lite granna. Jag hittade en jättefin body till en liten bebis. Jag var ju tvungen och skicka en bild på den till min kompis som har blivit moster nyligen – hon som var här förra veckan. Hon blev alldeles förtjust i denna för det var ju katt-tryck på den. Den var riktigt kul och se. Sen var jag på PMU och lyckades få tag i en stor svart kruka i plåt till utebalkongen – 25 kr. Den var skitsnygg! Det är värt att köpa, den kan man kasta sen och så. Så det är bra loppisfynd man gör.

Sen åkte jag hem och la mig. Jag har köpt mig en sånhär bindel för ögonen som man har på flyget. Så kom min goa kattkompis hit och vi satt och tog oss ett glas vin. Jag trodde inte jag skulle klara och dricka det, men jag tänkte att ett glas klarar jag av såhär.
Vi gick vi ner till slussarna och tittade på veteranbilarna som de ställer ut varje onsdag här i stan. Vi gick runt och strosade lite granna, men det kom ju regnskurar. Det var inte så himla kul och gå ner och kika, men det fick ju gå.

Nu ska jag försöka gå och lägga mig för jag var ju uppe tidigt. Jag vaknade klockan tre på morgonen! Det är inte roligt faktiskt. Nu ska jag försöka gå och lägga mig här och se om jag klarar av det. Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: