lördag, juli 09, 2016

diggiloo 2016


Nu är det lördag och jag ska åka på Diggilo i Sanden. Jag är lite pirrig. Jag har aldrig i mitt liv varit på sånthär roligt:

Vilken succe det blev med Lasse! Det var helt otroligt hur Per Andersson, komikern stôlla sig på scen. Det var en upplevelse. Man såg Linda Bengtzing, Jessica Andersson, Linda Pritchard, hiphoparna Medina. Magnus Carlsson och Tomas Di Leva. Han tyckte jag var jättebra den här gången. Jag har aldrig gillat honom till 100% ..
Och sen Oscar Zia. Han sjöng italiensk sång. Det var himla bra och alltihopa. Högt tryck var det som man sent kan glömma faktiskt. Det var en väldigt stor upplevelse. Det från unga till gamla, en hel familjeföreställning. Och schlagerlegenden Lasse Holm var live på scen. Det var ju helt fantastiskt. Jag tyckte det var kanonbra!

Vi tog en wraps med Skagenröra där och en päroncider. Det var riktigt smarrigt och gott och äta. Men det var köer till allting.  Sen i pausen skulle min väninna gå på toaletten. Det var 30 minuters väntetid! Jag tycker att har man så här stort med över 5000 personer som kommer till en föreställning, borde det finnas fler toaletter utspridda. Det tycker inte jag var så himla bra. Men det var enda nackdelen med Diggilo.
Men jag tror att jag ska gå nästa år också. Jag tyckte det var riktigt roligt. Det var helt fantastiskt alltihopa med arrangemanget som Diggilogänget har gjort. Men nästa år ska man ha egen picknickkorg med, så man slipper stå i kö, kö, kö till allting. Det är alltid mysigt att ha en egen picknickkorg med sig. Så fick jag en jättefin rosa filt som det står Diggilo på. Det var faktiskt riktigt trevligt. Så att det här blir mycket mer av att jag kommer och åka. Och synen av Per Andersson i rosa gympadress när han kommer ut och spelar – det var helt otroligt!


Men ni får ha det så bra så hörs vi.

Inga kommentarer: