fredag, juli 08, 2016

Att livet blev utan barn!

Jag ringde till vårdcentralen om min IBS och jag tyckte inte om den sjuksköterskan som svarade. Hon hade ingen koll på hur livet har vart med mig. Och då säger hon såhär: - Lilla gumman, du vet väl att när man har fött barn så kan tarmarna bli dåliga….

Och jag kände såhär – Herregud, jag har vart barnlös och hur känner jag mig egentligen när en person säger så här till mig?
Jag tycker det är nonchalant. Det ska inte vara så överhuvudtaget på vårdcentraler i landstinget och på sjukhusen. Hur känner man sig efter något sånt? Man känner sig väldigt ledsen och besviken faktiskt. Jag känner att jag tror inte jag ringer. Jag får bli riktigt sjuk, så får dom komma och hämta mig här. Jag har ingen lust att prata med någon sjukvårdsupplysning på vårdcentralen. De får väl kolla! Säga så till en människa som är över 50+, som aldrig har fött ett barn. Jag tycker det är skrämmande hur samhället har blivit.

Inga kommentarer: