måndag, juli 11, 2016

götta sig idag med en napoleonbakelse

Vilken rolig morgon jag fick – Skype från min älskade sambo, som ringde en stund och peppade mig inför läkarbesöket idag. Det var väldigt skönt. 
Jag kom till vårdcentralen tidigare och kom in snabbare. Han säger precis utanför dörren att han har en kandidat med sig, jag kände mig inte riktigt bekväm med det. De kunde de väl sagt när jag var inne och betalade – är det ok att det är en extra med inne? Då kunde jag gjort ett val. Jag kan ju inte säga när vi står utanför dörren: Han får inte vara med. 
De tror att det är mina mediciner som orsakar det här onda i min mage. Jag fick byta mediciner och så. Det trodde jag skulle vara lätt som en enkel pannkaka att göra.
Jag gick hem och sen kom min kattkompis upp hit och tog kaffe och vi satt och prata lite granna och så här. 
Sen satte jag mig och tittade på tv en stund och tog det allmänt lugnt. 
Sen ringde jag till min goda väninna och fråga om hon ville följa med mig till stan, för jag skulle hämta ut medicinerna. Javisst sa hon och fråga om jag kom och hämta henne, och det gjorde jag. Hon frågade om vi inte skulle åka in till grannkommunen, jovisst kan vi göra det! Jag kände mig stolt och så, att vi kunde åka iväg. 
Vi var inne på en klädaffär och jag hittade en militärgrön kjol för 99 spänn och en vit/grön jumper till den. Jag blev riktigt sugen! Sen hittade jag, på ett annat ställe, en liten mobilväska. Sen gick vi in på Nordfeldts och tog en napoleonbakelse och kaffe, det var riktigt smarrigt och gott! 
Första stoppet på apoteket: Nej, det har inte kommit in än. Jag tänkte att jag kör hem henne och så. Sen in på nästa ställe på apoteket och fråga: jo, det har kommit in, men de har skrivit fel, så de kan inte lämna ut det. Jag tänkte: Nä, jag orkar inte med det här krånglet! Blä, blä, blä – jag tycker inte alls det är kul! Att man ska hålla på och stri och krångla – det ska bara funka! Om läkaren gör en bedömning, så ska han skriva ut medicin och göra rätt! Kan de inte detta, så ta hjälp av någon kollega i så fall! 
Det här var min dag och så här blev det! 


Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: