lördag, november 07, 2015

Vinprovning

Det känns som evigheter sen man har gjort detta. Jag stensov tills klockan var nästan ett idag. Det var jätteskönt och sova ut och vila ut sig. Sen var det och stressa och göra i ordning sig och äta frukost. Vi åt vita bönor och stekt potatis.
Sen var det snällt av pojken och köra oss till vinprovningen som dom hade här i Trollhättan. Och jag kände mig så glad – denna gången satt min hörapparat perfekt, så jag kunde höra vad folk sa. Men många pratar ju så lågt och har dåligt talflöde.
Det var riktigt roligt, jag smakade på en mousserande champagne som var väldigt god. Fast den kostar ju väldigt mycket pengar.
Sen åkte vi ner till O´Learys och tog oss lite mat. De har ju väldigt bra för man kan välja till tillbehör själv. Det är inte färdiga maträtter. Jag tog en härlig biff och två öl. Sen tog de andra kaffe och jag ville ha en Irish Coffee. Jag tycker det är så gott och smarrigt.

vi avsluta med bra  film när vi kom hem...
 Det var en trevlig dag. Sjusovare var vi verkligen men det var gott och få sova ut. Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: