fredag, november 06, 2015

oops redan snart¿

Nu är det fredag igen, tiden går fort. Nu har vi gått en vecka i skolan, och jag har fixat fredagsfika till mina kära goa kollegor som jag uppskattar väldigt väl. Jag gjorde en tigerkaka fast i långpanna med silverkakans klet. Den tog jag och blandade i lite kakao i, och den tror jag blev uppskattad här idag. Det känns jätteroligt att kunna få göra nåt nytt. Jag tycker det är roligt att få inspiration, det känns jättebra! Men nu är det fredag, jag måste motivera mig och sparka mig i rompan och gå ner på spinningen ikväll, även om det är trökigt. Han ska träffa grabbarna ikväll, och i morgon ska vi ju på vinprovningen, det ser jag fram emot! Men det är ett gissel för mig som har en hörselnedsättning, att höra och förstå andra. Men dom får ta i mig, och så får dom visa att dom finns. Tänk om man kunde ha en skylt som talar om att man hör inte. Man är inte osocial, man är social fast man hör inte vad folk säger, eller man hör halva ord. Men det får gå, man får ta nya tag. Jag hittade på nätet från dysleximässan, där kan ni se hur det var. Ni får ha det så gott, så hörs vi!

Inga kommentarer: