söndag, oktober 25, 2015

E man tokig ta på morgonen¿

Söndag morgon. Ställt om klockan och, ställt tillbaka den. Det var så skönt och sova i sin egen säng. Och komma hem till mina små liv och min kära underbare sambo. Men typiskt så har ju våran förbaskade tvättmaskin gått sönder. Så vi var tvungna att sätta upp en tvättid. Och det fanns bara en tid mellan 6.30-11.30. På en söndag morgon! Jag tyckte inte om det, jag som bara längtade efter att få sova ut i en riktigt god säng. Men vi gick ner vid 8-tiden och vi hann faktiskt med att köra 6 maskiner innan den tiden var färdig. Ja, det var skönt. Det var tur att han var stönig. Jag hade inte tänkt så, utan vi kunde väl skjuta snöbollen lite längre fram och så..
Sen åkte vi till IKEA för att byta skåpsluckan och lämna tillbaka lådor. Och jag kom ut med en sak till därifrån förresten. En spegel som dom hade sänkt priset på. Som man kunde öppna och hänga på krokar bakom. Så vi åt lunch där och gick änna och hade lite trevligt och såhär. Sen letade han efter nån firma och då gick vi in och jag såg att det var 50 % på träningskläder. Så jag lyckades och köpa ett linne och ett par cykelbyxor för bara 250 kr. Jag känner mig helnöjd.
Vi kom hem och gjorde månadens vanliga; göra i ordning räkningar. Pilla ihop det och fixa. Sen fick jag prata med en kompis. Då var hennes mamma dålig. Sen ringde min mamma och hade fått ryggskott. Ja, det var så mycket igår. Det var en trevlig dag och umgås med min sambo. Jag hoppade min träning. Det får ju vara, umgås är viktigare än att träna faktiskt. Vi får se hur det kan bli. Ni får ha det så gott så hörs vi.

Inga kommentarer: