lördag, oktober 24, 2015

Dysleximässan sista dag

Nu är det lördag morgon och vi ska gå ner och äta frukost på hotellet. Sen ska vi gå till Järntorget och Folkets Hus. Där är det dysleximässa och jag ska hjälpa till i kongressalen. Jag har bokat taltjänst till ”Stödmaterial till utredning för läs- och skrivsvårigheter, 
SPSM presenterar sitt stödmaterial för ökad
likvärdighet och kvalité vid pedagogiska utredningar
av läs- och skrivsvårigheter. Det ska jag lyssna på.
Sedan var jag ju och hade lite uppdrag med att hålla ordning på Kongressalen med tre andra personer. Väldigt trevliga och jätteroliga. Det var roligt att träffa dem.
Sen var det några ungdomar som pratade om sin ”dyss-dag”. Det kändes så härligt när dom sa det. En dyssdag! Det fungerar inte dagen, hjärnan kopplar inte till vad man gör. Jag tror jag ska till mig det, att det är en dyss-dag för mig idag. Orkar inte ta till mig nånting. Jag tror jag ska börja använda det ordet. Jag tyckte det var himla bra. Det köpte jag med en gång.
Sen var det någon som hade om ”Hinder och möjligheter vid högskolestudier”. Ja, det kommer mycket.
Sen var det om logopedisk hjälp. En logopedbyrå där. Jag vet inte, jag förstår inte, men jag ska ta och forska lite granna om det där.
Sen var det ju ett syfte med den här föreläsningen och så. Jag förstår inte ”Min väg till arbete”. Jag tycker man kan visa - Hur använder jag ett tekniskt hjälpmedel? Vad gör det företaget för att jag kan få de här hjälpmedlen  till att fungera i arbetslivet. Ja, jag fattar inte och det var någon mer som inte heller gjorde. Jag tänkte jag skulle ta och skriva till förbundet och fråga vad det var för något egentligen.
Sen promenerade vi tillbaka då till hotellet och packa ihop. Jag trodde inte jag skulle få i mina grejor men det gick ju. Vi satte oss och tog en öl i foajen innan vi åkte hem. Det kändes som en givande dag. Och det känns roligt att de frågade mig om jag kunde hjälpa till. Det kändes gott och jätteroligt faktiskt. Men ni får ha en trevlig dag.

Inga kommentarer: