söndag, augusti 16, 2015

Café vårhagas





Det var en helt underbar helg!

 Jag var så nervös, för på lördan skulle vi sitta ute på ett femtioårskalas. Jag var lite bekymrad, men det var kanonväder, och jättegott att sitta och njuta ute, helt underbart! Det var så skönt, och kändes avslappnat och så. Det var jättetrevligt och god mat, god dryck och kaffe med tårta. Jag fuskade lite denna dan. Det blev ju lite sent, och var väldigt trevligt, mycket folk och många från mina hemtrakter, riktigt kul! Vi hade en granne som skulle dit, som vi fick åka med. När vi kom hem så hade vi lite svårt att sova, men vi kom i säng i alla fall till sist. 

Vi gick upp och åt frukost, vi gjorde en omelettfrukost med kaffe, kanongott! Sen började ju vår diskmaskin, E24 tror jag den heter, det kom vatten bakom. Jag sa ”Vi skiter i detta, vi kör iväg den, det är ingen idé att hålla på och krångla med såna här saker.” Men han ska ju pilla och laga, så klart. Men vi tog oss en biltur ut till Elgiganten och köpte oss en ny diskmaskin. Den kommer ju inte förrän på torsdag, men det får vi stå ut med. Vi fick diska sen när vi kom hem, typiskt att den ska gå sönder! Ska en diskmaskin inte hålla mer än sex år? Sen tog vi sill och potäter här hemma. Det var sista kvällen ute på Vårhaga café, så vi tog bilen dit ut, åh gud vad gott det var att sitta där ute! Det är så skönt, det känns som om jag kommer hem igen. Det är svårt att förklara, jag kommer hem igen. Det är helt underbart! Så vi tog oss varsin ananaspaj och kaffe och satt en bra stund. Sen tog vi en tur, och hamnade i slätterna i Upphärad och åkte runt lite grand, det var riktigt gott. Dagen efter kan man bli lite seg av detta, men det är underbart, man får njuta av det fina vädret faktiskt, det känns väldigt gott! 

Ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: