söndag, juni 28, 2015

Va det söndagmorgon ¿

Jag fattade inte vad det var som tjöt runt omkring, vahemskt det var! Det var väckarklockan som väckte mig, och jag trodde det var mitt i natten. Men vatoppen det var med mörka gardiner på hotellet, det var ju kolsvart och alltihop. Jag blev så snopen! Ska man orka gå ner och äta frukost? Jo, jag är ju tvungen, för jag har ju diabetes, och blodtryckstabletter och nt som jag är tvungen att ta på morgonen. Men gubben, han ville sova, så han fick sova, och jag gick ner och tog lite frukost och lite kaffe. Men jag tyckte kaffet smakade diskmedel, men det var kanske gårdagens sprit och så där. Så gick jag tillbaka igen och la mig och sov en stund.
Sen när klockan var lite senare, vi fick en senare tid att checka ut, så åkte vi till Burger King och åt en hamburgare, och så tog han lite kaffe där. Så det blev en brunch för honom. Sen sms:ade jag till mor, och så fick vi träffa henne ungefär en timme. Sen fick vi åka hem. Vi puttrade hem på jättefina vägar, vi åkte över Svanskog. Det var väldigt fina lupiner vi såg på vägen, det var helt otroligt! Det var görgrant! Sen när vi kom hem så gjorde vi oss lite varma mackor, och såg på den norska serien som gick på tisdagar på tv4. Den var rätt så spännande. Så här var dagen för oss, och det har varit väldigt trevligt och mysigt att ha varit uppe i Värmland, jag trivs väldigt gott där. Men det är ju svårt att få jobb. Men det är ju ett unikt jobb man har, så man får bo kvar här nere och tôla och jobba. Men värmlänningar är alltid trevliga tycker jag.

Inga kommentarer: