lördag, juni 27, 2015

Lyxhelg

Gubben var trött och sliten och jag ville inte köra Saab 9-3 kombi. Han var sen hem från jobbet och jag var trött och sliten, så vi stannade hemma på fredagen. 
Vi gick upp i ottan på lördagen istället. Men det får gå. Jag var väldigt besviken, jag kanske inte alls skulle få träffa mamma i helgen. 
Lördagsmorgon – upp och packa och greja och dona. Duscha och göra sig i ordning och åka iväg. Det tog sin lilla tid att åka upp till Värmland. Vi åkte hem till hans syster först och då hade vi bara 45 minuter tills att taxin skulle komma och hämta upp oss till kalaset. Jag blev lite småstressad och jag tror inte karlar förstår att man vill ha lite tid på sig!
Vi åkte till hans släkting på 50-års kalas och det var väldigt trevligt. Det var god mat! Det var kyckling som var panerad med något som börjar på p, men jag kommer inte på det och till det var det potatis och bearnaisesås, det var himla gott! Det var himla mumsigt! Sen bjöd hon på tårtor och egentligen ska jag väl inte äta tårtor och sånt, men jag tog i alla fall och det var väldigt gott! Vi fick lite vin och klockan gick och det blev lite sent. 
Vi hade lyxat oss och skulle bo på hotell och det kändes väldigt gott. 

Inga kommentarer: