tisdag, juni 30, 2015

God morgon

God morgon! Nu är det redan tisdag i den här veckan, va fort det går! Jag låg och lyssnade på Karlavagnen i går kväll om dyslexi och sånt. Jag försökte berätta för dom också, men jag kom inte med där igår. Så är det, men det var inte bara om dyslexi, det var om styrka, det har man ju på olika sätt, hur man arbetar och så där. Ska det vara fint väder idag, eller ska det regna, vad ska basvädret vara egentligen? Men jag ska försöka ta mig i kragen, men jag känner mig däven efter resan fortfarande, lite trött. Jag har ingen inspiration, jag har ingen ork eller lust till nånting, jag vet inte vad. Men jag ska försöka ta tag i mig här, jag kanske först och främst ska duscha och klä på mig, så kanske jag piggnar till. Men jag vet inte hur jag ska göra, ärligt talat, jag vet inte hur jag känner mig över huvud taget. Men det är mycket i Europaom lärarna och om skolan i debatten i Almedalen nu, att dom ska få högre lön och såhär. Men jag tycker också att man måste få in förkunskaper om läs- och skrivsvårigheter i skolan. Det är inte alla skolor som har förmånen att ha någon speciallärare som kan det här området riktigt bra. Jag tycker dom ska satsa lite grand på det också, politikerna. Men nu tror jag att Habibi och Zaffi vill ha lite mjukmat, och så vill dom gärna prata med mig här. Det är tur att man har katter som talar om att ”Nu är det dags att äta!” eller ”Mumsmums, jag vill ha mat!” eller ”Klia mig mera!” Men nu ska jag försöka sätta igång det sedvanliga, diska, tvätta, städa, dammsuga, göra rent hos katterna. Men ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: