torsdag, april 09, 2015

Är snart helg?

Redan torsdag. Vad veckan går fort egentligen. Full fart och full fräs. Nu ska jag ta och veckostäda här och göra iordning. Jag ska faktiskt gå ner på träning idag med.

Idag finns det faktiskt skräddare som kan laga kläder. Det trodde jag inte det fanns här i stan. Så jag ska gå ner och hämta min jacka som dragkedjan gått sönder på. 
Nu ska jag ta mig en härlig kaffestund och sen ska jag börja och röja här och klä på mig lite. Men det ärmånga av mina vänner som vill träffa mig underveckan här. Jag vet inte hur tiden ska räcka till och hur ska jag få till allting jag ska göra? 


Jag var nere i stan igår och hämtade min jacka. Det var kanon att det fanns en skräddare här i stan – en nyöppnad affär. Det var bättre än min vinterjacka och det var proffsigt gjort.
När jag kom ut därifrån, så: Opps – var är min telefon?! Vad är klockan, hur lång tid är det kvar till vattengympan? Telefonen låg hemma. Jag tänkte: Hur fan ska jag ta mig hem? Jag hade mitt bankomatkort, jag kanske kan ta mig hem på det, i alla fall. Om inte min kära före detta kollega är med. 
Sen gick jag ner till vattengympan och då kom hon, så jag kunde åka med henne hem. Men man känner sig naken, jag hade både busskortet och mobilen hemma. 
Det var mycket sparkträning och jag tycker det är så jobbigt att stå och sparka! Det är trångt när vi är 22 i bassängen, men det får gå! 

Jag var lite onyttig på kvällen och tog mig ett glas vin och lite popcorn när jag tittade på ”Lyxfällan”. Jag tänkte att den pojken får växa upp – 22 år och 263 000 kr i skuld. Det tar några år innan han blir av med det, men vi får se hur det går för honom. Jag tänkte att jag skulle gå in och kolla lite om det på nätet sen.

Men ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: