tisdag, januari 20, 2015

Dyslexi hjälp¿

God morgon på er!

 Det snöar och blaskar och håller på här och det är lite så där. 
Nu läste jag i Metro idag – ”Läxor i mobilen ska nå ut till fler”. Jag tycker fortfarande att de som läser in läromedel, ska bryta av efter varje sida, för det är fortfarande svårt för barn att sortera och hitta rätt i filer. Många barn har väldigt svårt att hitta exakt. De har inte tålamod och vänta och leta efter vilket spår man är på. Ha en sida för varje, så är det lättare, så får vi hjälpa dem att ta ut de filer som de behöver. Många barn förstår inte hur Daisyskivorna och liknande är uppbyggt. Det är lite krångligt och de har inte lärt sig det än. Så är det.
Jag blir frustrerad. 
Sen läste jag något positivt – ”Spar tid med ordning”. Ja, det har min kära sambo klagat på: ”Ordning och reda – pengar på fredá” säger han. Jag tror jag får bita mig i svansen och säga: ”Vi får göra det här”, men jag är inte bra på det här – jag är skitdålig! Jag är en hamster och han är en släng-maja! 
Det finns tre högar som man ska göra, säger hon, vi får väl ta det första taget. Jag är motiverad att göra i ordning i besticklådan. Vi får se hur vi ska göra. 
Det andra är att jag är tung som en cementklump om fötterna, jag har nästan ingen lust att gå på träning eller vattengympa. Men jag fick ett tips av en kollega att man kunde gå på ”core”, man kan söka det på Youtube, jag ska försöka att gå ut och titta på det och se vad det är, så kanske man kan göra det själv hemma och slippa betala extra pengar för det. Det kostar ju 275 kr i månaden för vattenpass. Det är pengar och jag har ingen lust eller ork längre, men det kanske blir bättre.
Ni får ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: