fredag, januari 23, 2015

snart helg

God morgon !


 Det är härligt ute. Det är 3 minusgrader och kyligt och lite snö på vägen. Det är helt underbart. Det är skönt. Det blir bättre luft för mig,
 så det känns jättebra.
Nu finns det en tipsbank:  ”Tipsbanken är en ny portal för pedagogisk personal i skolan som samlar tips, råd och idéer för att förenkla och förbättra samarbetet i vardagen mellan pedagogen och elever med och i olika typer av svårigheter. ”
Det är bra! Det känns ju bra att det har kommit fram en sådan hemsida där man kan titta och få lite tips.
Det har varit så trist här. Igår så skulle min mormor ha fyllt 95 år om hon hade levat. Det känns lite tomt. Och idag skulle min styvpappa ha fyllt 85 år. Det är lite tungt och vemodigt. Man saknar dom. Man hade ju alltid kalas den här helgen. Det är lite tomhet för den här helgen tycker jag att inte fira de nära och kära. Så är jag bekymrad för min mamma som är lite förkyld och hängig. Jag försöker skicka Blommogram till henne, men det går inte och skicka. Det finns ingenstans och skicka. Då får hon gå och hämta själv. Ska hon åka 2 mil när hon ligger sjuk? Nej, det här med Blommogram kan dom ta och stoppa upp var som helst. Det fungerar inte i småsamhällen. Jag tycker det är konstigt.

Veckan har gått jättefort så det är ganska lugnt. Vi får se vad det blir denna helgen.

Inga kommentarer: