onsdag, april 09, 2014

ännu en ny dag med prövningar

Jag var snabbt uppe i morse och gjorde lite frukost. Sen hade jag köpt mig kycklingpyttipanna och stekte det och tog ett ägg och gjorde i ordning till jobbet till idag. Jag orkade inte göra det i går kväll. Jag var lite slö. Hoppade vattenträningen och så… Jag fick väl lite knorr från mina kära goda vänner som är helt underbara – att jag skulle väl gå på träningen, men jag orkade inte det.

Jag får väl bita mig själv i svansen. Jag ska försöka gå i eftermiddag då. Och så ska jag gå och handla. Sen måste jag pyssla och myssla med mina små pissar.

Jag har ju två exotkatter. Habibi och Zafira. Habibi pratar lite mer. Lite företagsam tjej är hon, lite busig och så där.  Zafira är mer tveksam: Ja, ska jag? Nja, mja..
 Dom älskar Dreamies, dom tycker det är gott och få det. Så nu har jag fått köpa en extra skål till dom, så att nu har dom varsin.  Den här påsen – blupp så är den slut! En påse per dag. Det är lite för mycket godis som går åt och dom kostar 15 spänn. Sen får jag ju köpa lite Sheba till den här nya katten. Jag ska dona lite granna, påskpynta och plantera blommor på balkongen och göra det helt underbart.

Vi hoppas att vi får igång läslusten bland barn och ungdomar. Att  dom får tillgång till att kunna tillgodose sig på olika sätt, hur man kan läsa. Jag blev lite inspirerad av en kollega idag, så får vi väl se att vi kan få igång det här också.



Ni får ha en trevlig dag, vi får höras!

Inga kommentarer: