fredag, augusti 23, 2013

Loppis helg





Nu är det fredag! Vi får se vad som händer i helgen. Jag ska i alla fall stå på en loppis på lördag. Det ska bli trevligt att sälja lite grejer. Sen ska vi kanske bort till en kompis till min boyfriend och hälsa på. Vi får se vad som händer i helgen.

Jag tycker att det är konstigt att vårdcentralerna öppnar klockan åtta på vardagarna, de kan väl ha någon dag när de öppnar lab och sånt klockan sju, halv åtta, så man hinner till jobbet utan att behöva ta ledigt i två timmar.

Det tycker jag är lite skrämmande att de ska börja klockan åtta varje dag, de kan väl ta en dag och börja tidigare på lab, så man kan komma in och ta prover. Så här är livet…

Nu är det fredag och det är gott!

Nu har jag packat ner mina lådor och gjort i ordning för loppis, så nu är jag beredd på detta. Det är tur att boyfrienden är påstridig och hittade på detta!

Nu ska jag gå på möte och sen fortsätta jobba. Sen ska jag lägga ut något på Facebook också.

Trallalla! Jobbet är slut!

Jag gick ner till systemet och hämtade jättegott rosévin, Ellen heter det och är väldigt gott. Sen gick jag en promenad, men blev väldigt varm, så jag tog bussen till boyfrienden. Han körde mig bort till posten – det är ju inte tillgängligt, det ligger utanför stan så det är väldigt dåligt när man t ex ska hämta ut sin legitimation. Jag tycker det är jättedåligt!

Sen hem till mig och duschade och dona, sen iväg och äta mat på Emmas kvarterskrog. Det är så go mat! Det slank ner två öl också, det var så mysigt! Sen tog vi kaffe när vi kom tillbaka.

Sen packade vi bilen och donade med det. Vi gick och lade oss tidigt – kors i taket att vi gjorde det!

Inga kommentarer: