lördag, augusti 24, 2013

Loppis dag

Nu är det lördagsmorgon och jag smyger mig upp ur sängen här. Han ligger och snusar och sover.
Jag hoppar in i duschen, gör i ordning mig och sätter på kaffet, så det ska luka lite gott!
Vi stuvar in i bilen och har packat kaffekorgen. Det är gott att gå lite kaffe när man kommer fram.
Vi fick plats på torget. Typiskt att han fick sålt mer än mig, men jag fick bort en del stora saker.
Sen körde han hem mig och jag ligger här och vilar mig lite grand.
Jag ska göra i ordning mig, men jag vet inte vad jag ska ta på mig för kläder – vi ska ut och dansa ikväll och ha lite trevligt. Ni får ha en trevlig eftermiddag i solskenet. Det har varit så gott väder, härligt att vara ute, eftersom det inte blivit så mycket i veckan då man har jobbat.



Eftermiddagen blev så trevlig – vi var ute och åkte cab och det var jättebra.
Sen fick jag på mig min gamla mockakjol och kavaj, det var jättebra! Sen åkte vi upp till hans vänner som var mycket trevliga personer. Där fick vi grillad kyckling, potatis, och lite sallad. De hade pepparsås, som var färdigköpt och enkel. De hade också en bearnaisesås med chili, som var jättegod och smarrig!
Vi åkte till Åsebro och 50 års kalas för danslogen där. Det var ju olika folk och väldigt trevligt. Jag hade lite svårt att höra där, men det var roligt ändå. Jag dansade lite men bugg är ju inte min grej, så det gick ju åt skogen. Det var ju synd.
Sen åkte vi hem och klockan var ju sent och vi somnade inte förrän tre på natten. Förresten vi gick och la oss klockan tre.
Ni får ha en trevlig eftermiddag. Det har varit en mycket givande dag.

Inga kommentarer: