måndag, juni 24, 2013

Ny vecka med riktigt tråkigt att rensa




Måndagsmorgon och solen skiner! Jag har lyckats med att inte sova bort hela förmiddagen.
Nu ska jag sprätta mig upp ur sängen och ta en rejäl kaffepanna och sen ska jag börja storstäda lägenheten på förmiddagen. Egentligen vill man inte vara inne i så här fint väder och på semestern, men har jag ställt till med en sån här oordning, så får jag ta tag i det någon gång, jag kan inte skylla på vädret eller vinden. Jag måste röja och dona.


Zaffi är så glad att jag är hemma. Hon är så kärsvallig! Hon ligger bredvid mig på sängen och sträcker på sig. Nu måste vi gå upp och ta en rejäl kanna kaffe och komma igång och städa och göra en rejäl go-frukost.
Jag mår mycket bättre efter jag fick min diabetesmedicin. Det känns väldigt gott och underbart. Det var skönt att jag inte var så konstig som jag har varit. Men tröttheten tar väl en tid, innan det kommer bort. Men det få gå!

Ikväll ser jag fram emot, vi ska gå och höra på lite blues och ha lite trevligt. Jag får väl göra något tills min pojkvän kommer hit.
Jag hoppas det går bra på hans anställningsintervju. Men det är inte så kul, det är långt bort i Östergötland i så fall. Då får jag bara se honom helgerna. Det är inte så kul, men det får gå, han får ju ett jobb i alla fall. 

Jag blir snart tokigt på min mick på den nya iPhonen, det är inte alltid den tar.
Jag känner mig skitnöjd – jag har slängt ut två klädgarderober och sen har jag satt in böcker i min nya bokhylla i vardagsrummet. Jag har donat och springer runt som en yr höna med grejer.
Sekretären är såld, får se när de hämtar den.
Nu sitter jag med mitt 3-kaffe på balkongen och njuter lite av att sitta still, jag har sprungit runt så mycket.
Sen ska jag rensa bland böckerna. Jag läser dem inte, men jag tycker det är roligt att ha dem.
Sen satt jag och titta på gamla klipp om vad jag har gjort inom kommunen och sånt. Det känns bra att jag har stridigt för många barn och deras rättigheter. Det känns jättegott.
Nu ska det bli svåra beslut att se vilka kläder jag ska sälja. Jag har ju gått ner i vikt, så det är kanske lika bra att jag rensar bort alltihopa. Vi får se.
Nu väntar jag på min lilla pojkvän så får vi se.
Jag har putsat fönstren inne i sovrummet, men jag fick fasen inte vänt på dem. Det var jävla svårt. Det får jag vänta med och stilla mig en stund.
Min pojkvän kom hit och så åt vi lite grand. 

Stekt potatis och mina julköttbullar – så blev jag äntligen av med dem. Jag ska aldrig göra så mycket igen, på över ett kilo. Det struntar jag i.
Vi tog lite kaffe på balkongen.
Sen tog vi och åkte in till Suads bar i Vänersborg. Jag blev änna lite snopen, de tog 100 kr i inträde för att höra på ett lokalt bluesband som heter  Bosse Siljevalls band.


Zaffi springer runt här: ”Godis, godis matte, godis, godis, godis zaffi!” säger hon hela tiden.
Nu ska det bli gott att krypa ner i bingen och krama kudden och sova, så jag inte sover bort hela förmiddagen i morgon, utan kan fortsätta att greja.
I morgon ska jag ta en promenad ut och gå och röra på mig. Jag ska försöka.
Ni får ha en god natt på er! 


Inga kommentarer: