lördag, mars 02, 2013

vaknar så tidigt

Typiskt, sen vaknade jag tidigt. Nästan fyra på morgonen. Jag smög upp och började småveckostäda lite granna, sånt som inte hördes. Klockan åtta så började jag dammsuga och städa ordentligt. Jag kände mig helnöjd.

 Så fick jag ett sms från en kär kollega som frågade om jag ville ut på loppis. Jajamen! sa jag, ville gärna åka ut. Så jag handlade lite granna, en porslinshund och småprydnader. Och så hittade jag en så jädrans fin plyschsoffa från 70-talet! Men hon drog ut mig från affärn så jag fick ju inte köpa den. Sen var jag inne på systemet och handlade.

 Så hem och göra i ordning köttfärssåsen till tacospajen som jag gjorde. Sen kom min sötnös till mig. Vi satt och drack och pratade och åt gött. Vi drack lite likör. Det var en riktigt trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer: