söndag, april 01, 2012

Tita vad zaffi gör åt mig♥


Titta vad zaffi gör, hon räcker ut tungan mot mig!
Denna har helgen har känts som jag inte vill leva något mer. Gud, vad deprimerad och ledsen jag blir av att vara så sjuk. Och det är inte bättre.
Inneboende var och hälsade på sina släktingar så jag fick bara, bara vara helt själv och försöka piggna till. Jag drack mycket te och jag gjorde faktiskt äggtoddy. Jag fick ett tips från wordfeud, jag skulle ta äggtoddy med whisky, så det tog jag och gjorde. Jag tänkte jag skulle rensa mina luftrör. Och Zassi har varit tillgiven och slö också så hon har varit med mig här. Sen kom Robban hem, men jag sa att jag tror och går och lägger mig. Och tvärvaknade i morse och dörren ringer, så står han utanför. Då var klockan nio. Så länge har jag aldrig sovit i den här lyan!
Solen skiner.  Idag mår jag lite bättre, men inte till 100. Men nu har vi bestämt att vi ska åka till den underbara mataffären Jätten uppe vid Stavre och handla. Jag tycker de har bättre kött.
Nu sitter Zassi och nosar på mig här när jag sitter här och skriver. Så hör jag på Nyhetsmorgon och vad duktig och stark hon är Emma Jangestig,  i sitt sätt att ha förlorat två barn och försöka gå vidare.
Jag förstår henne att hon gärna vill se hur den här personen sitter och få lite översikt hur det är. Jag hoppas hon får igenom att kunna åka och titta på det nya fängelset för den där kvinnan. Lycka till för Emma tycker jag faktiskt.
Jag hade lovat Jönsson att vi skulle åka till Jätten och titta på det fina och bästa maten som finns här. Usch vilken tid det tar att åka buss dit, det tar över en halvtimme att åka! Det är lite segt när det blir en timme bara på att resa, men det var ju bra att komma dit.
När jag kom hem sen, så gjorde jag fiskgratäng och åt upp det. Jag gjorde även köttfärslimpa och frös in och gjorde i ordning mat för veckan. Sen tvättade jag lite grand och bädda rent i sängen, det blev inte så mycket mer efter det, men jag kröp faktiskt ner i sängen redan efter halv åtta – det var gott att komma i säng.



Ni får ha en trevlig söndag eftermiddag!



Inga kommentarer: