fredag, mars 23, 2012

fräd



   
Man vaknar till att det är helg snart, det är fredagsmorgon. Man är lite trött och segen och så där, men det går jättebra ändå.

Det känns inget roligt med någonting längre, men det får gå. Många längtar ju till helgen och få vara tillsammans med sina nära och kära, men man har inte något sådant längre och det känns inte roligt med helger längre. Man ser inte fram emot storhelger, man ser inte fram emot semester eller någonting, men det får faktiskt gå. Jag känner mig lite så där…

Nu har jag i alla fall i ordning. Det har gått sin gilla gång på jobbet, så det är helt underbart. Det är full fart och jag har grejat och donat. Jag har jobbat med Excel-blad och min kära kollega har satt i celler där och jag håller på – jag gav mig inte, jag får sitta och göra det!

Jag fick ett gulligt sms från Jönsson, vi ska gå till Backstage ikväll och ta oss en öl.

Innan dess så åkte jag hem och fick hjälp att ta ner kryddhyllan. Nu ska jag bara flytta undan saker, så det blir rent och snyggt här hemma, för att på torsdag kommer de och rensar våra ventiler. Det är ju bra att de gör det också! Sen får jag en ny fräsch kryddhylla också, men jag är inte så noga med den kryddhyllan egentligen, men det får ju gå. Det blir ju i alla fall stängt där bakom.

Ni får ha en trevlig och solig helg allesammans, så ska jag försöka greja lite mer här hemma!

Oj vad mycket att hinna med, jag fick hjälp att byta glödlampan, brandvarnaren och fick ned kryddskåpet. Efter det hoppade jag in i duschen för att fixa ordning mig.

Jönsson mötte upp för en öl på stan. Han skulle tillbaka till radiostudion, för att vara med i ett program. Tyckte jag kände igen rösten på en person som pratade, det var prästen från karlstorpkyrkan. Det var mycket trevligt att träffa honom. Jag drog med väg Jönsson till ett danställe men vi dömde ut det stället och tog bussen hem…

Inga kommentarer: