onsdag, februari 01, 2012

stressad av veckan

Gud, vad jag känner mig stressad den här veckan!
Det är så mycket och göra och sen är det mycket med att gå med stegtävling på jobbet. Man försöker ju gå så mycket som möjligt, men hur ska man gå 92 000 steg på en vecka? Det begriper inte jag hur man ska lyckas med. Så då får man ju gå fram och tillbaka till jobbet.
Så håller jag på och planera för en inneboende. Han kommer nu snart här och det blir lite grann och göra. Jag har ju för lite med möbler säger dom, men jag har för mycket möbler! Nu måste jag blunda och slänga och göra av med saker. Så det får bli att man säljer av saker nu här och försöker. Vi får se hur det kan gå. Det är inte alltid lätt. Jag får väl se om jag kan ställa ut på balkongen i alla fall tills vidare. Jag får ju gå från en trea till en två nu då. Och att hålla ordning på en liten lägenhet, det är inte roligt.
Jag gjorde den där Gardafisken som jag brukar göra med apelsinjuice, ingefära, grädde, creme fraiche, paprika, purjolök och fisk. En fiskbuljongtärning i och lite salt. Det är väldigt gott. Men jag tror att jag skvätte lite varstans. Det är inte lätt att ta med sig soppa till jobbet. Det tror jag är bättre att göra när man är hemma.  Men så är det, man är lite klumpig av sig.
Nu börjar det och krypa in med prov och sånt för eleverna. Jag måste förbereda dom och såna saker.  I denna veckan blir det inget vattenpass för mig. Jag får gå istället och försöka gå 11 000 steg per dag och röra  på mig lite extra. Sen har vi föräldramöte långt in här den här veckan också. Så nu är man seg. Fy, säger jag bara. Men ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: