söndag, januari 29, 2012

söndag kanske inneboende


Söndagen var det väldigt segt att komma upp, men jag gick runt och plockade lite granna. Hittade på lite tokgrejor här. Jag ska faktiskt försöka få in en inneboende hos mig här nu. Få se hur det fungerar. Jag hade tänkt mig såhär och såhär först då, men ja, så gör jag nu. Det blir en inneboende hos mig. Den flyttar in snart och jag får nog tänka om i mitt kära rum. Det är väl dags och blunda och slänga igen. Jag får väl inte slänga det som är viktigt, men jag får slänga undan en hel del. Och jag får börja plocka och bära undan. Lille Tussa kommer säkert och vara med på detta.

Sen hade jag middagsfrämmat och då hade jag ris. Så gjorde jag ett långkok på grytköttbitar med lök och morötter i. Det kokade och blev alldeles mört, så hade jag tomatpuré i, en liten skvätt öl och lite grädde. Sen hade jag rivna morötter till det och det var himla gott.



Jag kröp ner i sängen och lyssnade på en ny ljudbok faktiskt. Jag är inne på Irene Huss böcker. Jag tycker dom är så bra faktiskt. Dom är spännande, det är lite polishändelser. ”En man med litet ansikte” är en kriminalbok. Jag lyssnar på allihopa. Jag ska tipsa min kära kompis uppe i Värmland om dom här böckerna också. Jag var så sugen på och lägga mig och läsa så jag gjorde faktiskt det.

Inga kommentarer: