söndag, februari 26, 2012

♥ Mormors pepparkaka ♥




Det är söndag och snart är det ny arbetsvecka.
Jag fick massor med ägg här och jag tänkte att jag är tvungen någonting. Jag hittade min kära älskade mormors recept på pepparkaka. Den är med nejlikor, ingefära och massa andra goda kryddor. Jag hade ingen gammal banan, men jag hade lingon, som jag slängde i istället, och det var riktigt gott, att slänga in frukt i den här pepparkakan. Jag blev helt förvånad, för den såg ut som mormors kaka! Jag har aldrig lyckats så bra, som jag gjorde nu! Så jag bjöd min inneboende på lite 11-kaffe.
Sen gjorde han lite mat och greja och dona. Han gjorde massor av olika maträtter. Det var väldigt mycket mat han gjorde.
Sen kom min kära kontrollanten och titta vad jag hade gjort här. Hon blev så förvånad att det var så rent och fint här!
Jag känner att det har blivit resultat här och folk tycker att det är rent och fint här.
Jag känner att jag inte har varit ute och gått så mycket idag, men jag känner att jag har gjort det under veckan.
Jag och Zafira ska gå och lägga oss. Hon ligger redan på mina ben nu, det är jätteskönt.

Ni får ha en trevlig kväll, ni andra!
Ha det så bra!



Inga kommentarer: