onsdag, oktober 19, 2011

potatissoppa.

God morgon på er!

Det är onsdag och så. Jag hade med mig potatissoppa. Jag tog två potäter, purjolök och dill, och tre till fyra deciliter vatten. Jag fräste först purjolöken, så hällde jag på potatisen och klöv den. Sen tog jag i två teskedar köttbuljong, det var sån där lös köttbuljong från Knorr. Sen hade jag i lite creme fraiche, och så tog jag stavmixern och körde ihop det. Gud, va gott det är med potatissoppa, faktiskt! Jag kände mig riktigt nyttig när jag hade gjort det.

Sen träffades vi, det gamla gänget från det gamla jobbet, vi saknade den lilla skolan, den finns ju inte kvar längre! Vi satt och fikade, och vi åt en krokodil. På Ritz var vi, så det var väldigt trevligt!

Sen efteråt, det var snällt av en kollega, att jag fick åka med henne. Vi var på Verdandi, och jag fyndade faktiskt sex djupa tallrikar! Nu äntligen har jag sex djupa tallrikar, vita med blå rand! Och jag gav fyrtio kronor för dom, det var väldigt billigt! Och så var jag in och köpte lite nya blommor och så där.
Jag skulle gjort så mycket hemma, men det blir ingenting gjort alls!

Jag kan inte slita mig från Camilla Läckbergs nya bok som jag lyssnar på, Änglamakerskan.

Inga kommentarer: