tisdag, juli 26, 2011

vad gör jag

Tisdag morgon. Ut och kissa med Goldie. Jag får inte för mig och göra något här i lägenheten idag. Så jag tror jag ska dra ner till slussarna och ta en promenad med henne där och gå ut och gå.


Jag orkar inte vara här hemma. Jag mår så dåligt här just nu.

Jag känner att jag orkar inte. Jag har ätit lite frukost och så. Tänkte jag skulle ta en glass där nere vid slussarna och så gå hem sen. Det är inte så mycket folk ute nu så det kan jag passa på och göra. Men jag får först och främst hitta min hörapparat för den har jag förlagt igår kväll här. Jag kan inte vara utan den för det tjuter i mitt öra. Det blev ingenting med slussar för mig idag. Jag bakade faktiskt på 1 liter, det blev 100 kanelbullar idag.

Jag kände jag behövde göra det. Och Goldie satt där nedanför och sniffade och nosade och tyckte det luktade gott. Efter det att jag bakat färdigt gick vi en långpromenad i Ryrbäcksparken. Det var en liten å som gick runt där och vi gick och kikade lite granna. Det var lite roligt för Goldie tyckte det var jättetrevligt. Men nu tror jag att jag går och lägger mig en stund och vilar mig. Jag har ju gjort så mycket nu här idag, varit ute och gått med henne också och så kan vi ju gå ut lite senare jag och hon. Nu har vi ju gått en liten promenad. Det var ett väldigt fint område detta. Det känns jättebra att ha kommit hit.
 Ja, så kom som sedvanligt kontrollanten och tittade hur jag hade gjort här på kvällen. Så hon fick kanelbullar och hon tyckte dom var jättegoa. Jag bakade ju över 100 stycken. Sen var vi ute och gick en promenad runt lite längre ner vid Skoftebyn på kvällen. Vi tog det lite lugnt och gick och strosade och tittade för att se hur det var.


Jag måste hitta en runda så man kan gå runt, så blir det bättre.









Inga kommentarer: