måndag, april 18, 2011

läser en bok av Marianne Jeffmar

Det är gott att få komma hem och vara hemma. Jag är i chocktillstånd, att mormor har klarat sig så här bra – jag trodde aldrig på den här prognosen – att hon skulle bli så pigg, min kära mormor. Men hon kommer inte hem till sitt eget hus igen, där hon har bott i 91 år – kan ni tänka er det? Min mamma har skött om henne där. Men nu har hon fått en stroke och kan inte gå eller prata och det finns ingen mening med att sitta i ett hus ensam. Jag tror det är bättre om hon får komma till ett servicehus, där hon får mer socialt sällskap. Vi får se prognosen här och vi ska inte ta ut fan ur väggen än, men hon har ju huset kvar, än så länge.
Nu är jag hemma – Gud va gott att komma hem! Det var helt underbart att få komma hem. Jag tog faktiskt och tvätta min Ängbysoffa från IKEA, jag körde den i tvätten, för den var skitig och så. Jag tänkte att jag skulle få rent det, så nu hänger det ut och solen skiner och det är härligt.
Jag känner av att jag har slarvat med mina mediciner, och det är inte bra. Jag känner mig inte riktigt bra själv här, jag känner mig som om jag vore i en dimma och jag är trött. Jag ska sluta med att äta kolhydrater, för att se om det blir bättre för mig och om jag går ner i vikt. Jag ska se om jag orkar gå på vattengympa i kväll, men nu ska jag faktiskt gå på en promenad och lufta mitt huvud – jag har ju inte varit ute på fem dygn, det är inte bra, tror jag.
Ni får ha det så gott!

Ni kanske är nyfikna på vilken bok som jag ladda ner på Karlstads centralsjukhus? Marianne Jeffmar ”I skuggan av en lögn”. Det är en kriminalroman, som jag hitta på biblioteket där. Det var så enkelt, jag bara satte i min USB-kontakt på mobilen och det tanka ner direkt. Jag behövde inte ladda på skrivbordet och hålla på att krångla. Tal- och punktskriftsbiblioteket är kanonbra att låna böcker ifrån, för att då kan man hämta var som helst och jag tyckte det var enkelt att ladda ner till min mobil. Jag har ju en Windowsmobil – HTC HD har jag och det fungerar jättebra att lyssna på böcker med den. Jag håller på att lyssna på den och jag tycker den är så hemsk, men jag ska försöka ändå. Jag ska ta och gå ut och gå lite och rensa huvudet och tänka framåt. Det är så härligt väder ute!
Det var verkligen trögt att gå in på vattengympan på eftermiddagen, för det var ju så fint väder! Det var inte så många som var med och det var en annan som höll i vattengympan. Hon var mycket kuligare och det var inte så trögt att komma igång. Det var väldigt trevligt och det var gott att få lite nya pass. Det blev så eftersom det är påskledigheter.

Ni får ha det så gott!

1 kommentar:

Marianne Jeffmar sa...

Roligt att du hittade fram till min bok, Josia-dyslexi!
Tyckte du om den?
I så fall vill du kanske också läsa de fyra följande böckerna i serien om Suzanne De Decker:
Mördarens ankomst, Mannen som ville vara Simenon, Ikaros hämnd och Det största brottet.

Hälsningar från
Marianne Jeffmar