tisdag, januari 28, 2020

stoj och tjing


Måndag morgon och allt. Det är svårt att ta sig västerut med buss till Innovatum. Måste ta bussen in till stan först och sedan byta buss. Jag tycker det här är dåligt av Västtrafik, att bara ha bussar österut. Varför har man det? Jag tycker det är dåligt. Det kunde vart att buss 21 tar sig upp till oss och vänder på Ryrsbacken, så man kunde välja vilket väderstreck man ville åka. Men det kommer väl aldrig att bli i mitt liv när jag arbetar, 9 år framåt. Så det är väldigt krångligt att ta sig västerut ifrån Ryrsbacken.
Det var en dialogdag som vi har varit på. Det var faktiskt givande – om hur tidigt barn börjar använda media. De yngsta var 4 veckor. Varför börjar föräldrar använda telefoner redan där? Jag fattar det inte, det finns ju mycket andra saker man kan göra med ett barn. Och jag ser hur det första föräldrarna ger dem när de börjar skrika så är det en telefon. Jag fattar inte vart samhället är på väg…
Men det var roligt, vi gjorde lite inspelningar på Stop Motion och Imovie. Det var riktigt kul att göra olika saker. De var ifrån Barnfilmskolan – företaget som var där. Det var kul att testa om man inte vågar annars.
Sedan tog jag mig faktiskt hem, packade om och tog mig ner till vattenträningen. Det kändes skönt att komma ut och göra det här. Tur att jag har goda vänner som jag kan lifta med, annars orkar jag inte ta mig ner. Det är för jobbigt att åka bussen, där finns ingen hänsyn överhuvudtaget om man är trött. Det är musik och det är stoj  och tjing och tjong. Så det var gott att få lift ner. Så jag kröp ner i sängen när jag kom hem och tog det allmänt lugnt.
Men nu får ni ha det så bra ikväll.

Inga kommentarer: