söndag, januari 26, 2020

Helgen blev en Volvoträff

Gott, nu är dagen slut på jobbet, och nu ska jag gå till frissan och göra iordning mitt hår, det ska bli helt underbart! Sen kom två kompisar och hämtade upp mig där, så åkte vi på en loppis-runda. De samlar på gamla leksaksbilar, och de hittade några stycken. Och jag hittade faktiskt gardiner till köket, det var bland det bästa jag har hittat! Det blir jättesnyggt i köket, ombonat och så! De var för långa, men jag ska få hjälp med att stryka på band så det blir snyggt, lagom längd och så. Sen blev det väl inte så mycket mer, jag snurrade runt och åkte runt till olika affärer. Så jag var hemma vid åtta på kvällen, det var bara att krypa ner i sängen. Dagen efter var ingen kul dag. Jag gick upp klockan fem på morgonen, gjorde i ordning mig och kokade kaffe till oss. Vi skulle på en Volvo-träff med SAAB och en annan förening som heter GMHK, och Svenska Volvoklubben och SAAB-klubben som arrangerar. Där fyndade jag en väldigt bra skylt. ”Maten blir färdig när brandvarnaren är avstängd”. Det låter väldigt perfekt hemma hos mig. När jag använder aerofryern så kör den där jävla brandvarnaren igång. Sen hittade jag en jättefin flätad korg där. De hade väldigt gott kaffe där, och så tog vi en grillad hamburgare, det smakade väldigt gott och smarrigt. Så ville särbon att jag skulle följa med hem till honom. Så jag var här och plockade ihop mig hemma, och så åkte vi hem till honom. Vi tittade på Hamilton, och så hittade vi Jägarna del 3. Så nu har vi sett film hela helgen. På söndan åkte vi hem till mig och gjorde fläsk och löksås och bruna bönor. Det var det godaste jag har ätit på länge. Så gjorde vi faktiskt lite pastasås med bacon, ärter och lök. Så nu har vi lunch hela veckan, så det var faktiskt gott. Men det blir ju en jädra massa disk. Sen tog vi kaffe och såg sista delen på Jägarna och åt en smarrig semla. Sen var helgen slut, mysigt att vara tillsammans, vi hade det trevligt och var med goda vänner och allt möjligt. Men ni får ha det så gott så får vi se vad som händer under veckan här!




Inga kommentarer: