Idag fyller min fina katt år, Leo-Roi`s Habibi svartsköldpaddasmoke exotic föddes
2010, 4 december. Tiden går fort, hoppas hon lever ganska länge den här katten,
det är ju lite kul att hon fyller år, min goa katt! Det är full fräs på jobbet,
det är betygssättning och det är allt möjligt. Det är stressade lärare. Och det
lämnas in böcker till mig, och det springs och håller på. Det är utlåning och
det lämnas tillbaka. Men nu ska jag ta det lite lugnt, jag ska gå och äta
lunch. Jag funderar på om jag ska gå till Sibylla, men jag har risgrynspudding
med mig, jag tror jag ska äta upp den.
Så dagen blir väl som den blir, faktiskt. Så vi får höras lite senare,
får se vad jag ska hitta på.
onsdag, december 04, 2019
söndag, december 01, 2019
ha en trevlig advent!
Men jag fick ju panik dagen efter
– jag vaknade när klockan var halv ett! Men det gick ju bra. Jag åkte till DHL och hämtade ut lite
julsaker. Sen åkte jag hem och gjorde risgrynsgröt och risgrynspudding. Och
kokade mig potätemos och sen gjorde jag
spagetti och köttfärssås till middag. Och så kom särbon upp och åt det. Så
helgen har varit givande och jättetrevlig, men jobbig när det har krånglat.
| lite jul fint hos mig |
Hoppas ni får en underbar ny
vecka. Förresten, ha en trevlig advent!
lördag, november 30, 2019
förlovnings fest
Morgon vaknar jag och åker ner till stan till
en jättebra nagelaffär. Jag gjorde i ordning mina naglar, det är en manlig som
gör det. Sen var jag inne på Matmor och köpte mig en kyckling, potatissallad
och grekiska grönsaker.
Sen åkte jag hem och garnerade de
här tårtorna på ovansidan. Och
sedan hade jag satt på såna här runda formar så att de stod stabilt för det var ju fyra stycken på höjden.
sedan hade jag satt på såna här runda formar så att de stod stabilt för det var ju fyra stycken på höjden.
Sedan kom min särbo och hämtade
mig och vi åkte till Grästorp och hade en förlovningsfest för två personer som
är homosexuella. Och de hade gjort så käckt. De hade tagit leksaksbilar och
dukat med. Det var himla mysigt och trevligt. Där var 28 personer. Och jag bjöd
ju på den här tårtan då. Så vi var där till klockan var 1 på natten. Det var
väldigt trevligt. Trevliga personer. Det var roligt att ha lärt känna dem och
träffa deras släktingar.
fredag, november 29, 2019
baken för kalas
Helgens bravader började inte bra
på fredagen. Jag tog faktiskt ICA Jätten On-linehandling. Min kära väninna hade
min bil hos sig och jag skulle hämta den på isgatorna och jag var lite nervös.
När jag började skrapa bilen så gick vindrutetorkaren sönder och ingen kunde
hjälpa mig överhuvudtaget. Så jag fick ju promenera och ta bussen. Det tog en
timme att åka runt halva stan. Om man ska ha en bra mataffär. Det finns inte så
gott om det.
När jag kom hem så började jag
och greja med julsakerna och plockade med det. Sedan bakade jag 2
sockerkaks-satser i formar som jag har 4 stycken. Så jag delar upp den här
smeten i 4 formar så det blir färdiga bottnar. Då skulle jag ha en laktosfri
tårta så då tog jag marsán och vispgrädde och körde i den. Och jordgubbar och
vispgrädde runt omkring på hela den tårtan.
På den andra tårtan tog jag Nutella, bananer, jordgubbar och marsán. Så det gjorde jag i ordning till en god vän. Så det var skönt. Klockan var väl 19:00 när jag var färdig med alltihopa. Tur att jag tog ledigt från jobbet.
På den andra tårtan tog jag Nutella, bananer, jordgubbar och marsán. Så det gjorde jag i ordning till en god vän. Så det var skönt. Klockan var väl 19:00 när jag var färdig med alltihopa. Tur att jag tog ledigt från jobbet.
fredag, november 22, 2019
hygieniska och samt ordlös
Gud va gott det känns att det är
fredag och snart löningsdag och alltihopa. Jag bara längtar efter den här
dagen, sista dagen som man kan sova lite längre på helgen. Hoppas jag kan göra
detta. Nu har det varit så mycket att göra på jobb och hemmafronten och alltihopa.
I morgon ska jag bara vila och gå och strosa lite grand, och ta en långfrukost.
Jag funderar på om jag ska koka mig lite risgrynsgröt och ha över helgen, det
är lite gott. Sen ska jag träffa min
sedvanliga tant i eftermiddag, och vi ska dela våra funderingar på livets
gåtor. Det enda jag tänkte göra idag är att softa hela dagen idag imorgon.
Skoven jag
har i min sjukdom, de slutar aldrig, det känns för jävligt. Jag känner mig
orkeslös, jag orkar knappt sköta mina hygieniska saker, jag orkar snart
ingenting. Det känns hopplöst och jobbigt att vara så här seg i kroppen, jag
har aldrig varit med om. Så jag får försöka med nya tag nästa vecka. Då är det
massor med möten med läkare och sköterskor. Men det får gå, vi får se vad dom
säger, så får jag äntligen ett svar på vad fan det är med mig.
torsdag, november 21, 2019
osynlig
Döm aldrig någonsin det du inte
kan förstå. Att leva med osynlig sjukdom. För dem som det inte syns finns det
inget eller hur. Det är en kamp mot smärta som jag önskar mina värsta ovänner,
om jag hade en sådan. Varje dag går ut på att välja det absolut viktigaste.
Ibland går inte ens det. Vad tror ni om att välja bort precis det som får mig
att må allra bäst som familj och vänner. Nu förstår jag varför inte ni förstår
mig. Ett helvetes jävla skit! Isolerad, instängd. Jag kan inte vara social, jag
kan inte gå på träning. Ingenting. Det är hopplöst att ha en osynlig sjukdom.
Jag har ju flera sådana. Jag tycker det är hopplöst. Enligt min ena sjukdom ska
jag inte dricka kaffe, inte dricka alkohol, inte äta salt. Leva ett sunt liv.
Hur ska man kunna ändra på det? Man tycker det är gott med ett litet glas vin
ibland och såhär. Men det får ju gå.
Idag är det styrelsemöte –
extrastämma för vår förening där vi bor. Vi får se hur detta går.
tisdag, november 19, 2019
Seg morgon
God morgon! En ny dag, och en
härlig dag,
men kära Habibi var lite tjatig, och ville gå in till vovven. Men
jag visste att hon var borta idag. De bägge två vill gärna vara tillsammans
väldigt mycket, det är mycket kärlek mellan dem. Vart är samhället på väg
egentligen? Det undrar jag faktiskt. Jag tog bussen, jag var lite sen idag. Där
kom en mamma på med ett barn i en barnvagn, barnet kunde vara ett och ett halvt
år. Vet du vad hon har i sin hand? En dyr telefon för tiotusen och sitter och
leker med. Är det de nya leksakerna till barnen, att använda föräldrarnas
mobiltelefoner? Kan de inte ha något annat till dem? Jag tycker det är
skrämmande, ska de börja så små och använda telefonerna? De kan ju ringa upp
vad som helst. Jag tycker det är konstigt, och det är skrämmande vart samhället
har tagit vägen. Men jag kanske är för gammal och gnäller på detta.
Idag ska
jag jobba på biblioteket, och så ska jag ta det lite lugnt när jag kommer hem.
Vi får se vad jag ska göra, men mödan med att göra matlagning till på söndag är
tråkigt, men värdefullt på måndag morgon när man går upp, att det är klart. Det
är gott att stå och planera på söndan och göra i ordning maten, det blir ju
perfekt.
Nästa vecka blir det väldigt mycket att göra för mig, och jag känner mig lite stressad. Jag ska ju få äran att göra en tårta till ett par, så nu ska jag baka nästa helg igen, gräddtårta. Men det ska bli roligt att göra det också. Men ni får ha det så gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)