tisdag, maj 31, 2016

SJ ett nötskal

Först var jag iväg och jobbade, sen var jag till frissan och gjorde i ordning håret. Jag tycker det är så bra där. Jag tycker de gör jättefint och tänker på hur folk vill ha håret och inte klipper av det och såhär..  jag tycker det är kanonbra. Där är riktig service och jag hoppas att den finns kvar i många år den här frisören som är riktig frisör och inte något annat konstigt. 
När jag sitter där på salongen får jag ett sms; Tåget är inställt för gubben, hem från jobbet. Jaha, hur ska han lösa detta? Det var ju typiskt att SJ ska ställa in tågen och inte har ersättningsbussar. Det är väldigt konstigt det här. Han hamnade i Uddevalla.
Och jag hade så jädra ont i min handled och visste inte hur vi skulle ta oss dit. Tur att pojken hanseskunde köra, så jag åkte med. Så vi tog oss en tur ut till Uddevalla med min bil, för jag har AC i min bil. Det har ju inte han i sin. Den har gått i sönder.  Det var ju typiskt, allting ska gå sönder just nu. Sen stannade vi på Burger King och tog oss en hamburgare. Ja, sen tuffade vi hem och så var kvällen gjord. Det gick sin gilla gång. Ni får ha det så gott, så hörs vi!

måndag, maj 30, 2016

Redan måndag

God morgon på er allihopa!
 Det är måndag, start på en ny vecka. Nu har man nio dagar kvar med eleverna innan dom går på sommarlov. Jag satt och tänkte på dom lite grand. Det är väldigt bra om föräldrar går till biblioteket och lånar böcker så dom får läsa och träna under sommaren också, så dom inte glömmer av det. Kanske skicka lite kort till nära vänner, och skriva små meddelanden, så dom har kvar skrivandet och läsandet. Det tycker jag är en bra avslutningspresent, en liten bok och en penna. Att barnen inte glömmer av, att dom får vara med när man handlar, och får räkna plus och minus och det här. Jag tänker på lästräning, och dom som har ett läshinder.

 Idag är mitt mål att jag ska försöka testa spinningen, och dans-tjosan med Jonas var det idag. Jag ska försöka så min handled inte blir som en ballong. Den spökar som helskotta för mig, jag ska försöka idag, i kvällningen, att gå på det. Sen har jag bokat frissan här under veckan. Sen har jag två töligasmå Exotic  här, två små söta katter som gärna vill ha uppmärksamhet nu, känner jag. Och jag vill ha lite kaffe. Vi får se vad som händer här under dagen, ni får ha det så gott!

söndag, maj 29, 2016

Spökar

Jag skulle väl aldrig ha sagt till min kollega att jag går upp tidigare på helgerna. Idag väckte min gubbe mig för första gången på länge. Jag vaknade klockan tolv idag, jag blev helt stressad. Sen har jag gjort slottsstek, och så har jag gjort köttfärssås, och så har jag gjort kålpudding idag. Fasen vad det händer egentligen. Först ramlar hurtslådorna ner på golvet, de släppte från skenorna. Typiskt! Sen började jag köra maskinen för potatisen. Då helt plötsligt är det ett glas som spricker! Jag säger bara det, det får inte hända nånting mer! Sen skulle jag hälla upp såsen i en bytta, då hällde jag bredvid! Jag ska inte vara i närheten av nånting mer idag, jag tror jag får krypa ner i sängen. Det bara händer saker här. Men jag känner mig nöjd över dagen, och jag fick gjort allt det här. Så har jag matlådor under veckan, det är kanonbra! Det är bara att koka spagetti eller potatis till. Det är ju så gott nu, jag kan köra med potatisskalaren. Skala potatis är ju lite svårt för mig med mina händer, mina handleder. Så är det, men ni får ha det så gott!

lördag, maj 28, 2016

Upp och stressa



Upp och stressa lite grand, göra sig i ordning och stå här ute strax efter halv elva. Så kommer min kära goa före detta kollega, och det är trevligt att träffa henne, lite kul. Vi träffas inte så ofta. Vi var ute och letade efter barnskor, och dotterskor till henne. Men det är svårt att hitta ballerinaskor nu för tiden. Sen hittade vi ett par sandaler till barnbarnet. Vi strosade runt och tittade på kläder, Masai, gud vilka fina klänningar, en rosa jättefin, men tusen spänn! Vi får vänta tills det blir rea på den. Så gick vi till Nordfeldts och tog kaffe och en god skagenröra-smörgåstårtbit. Men 72 spänn för den där lilla biten, det är ockerpriser dom tar. Dom kunde ju faktiskt ta lite mindre för dom. Så träffade vi en annan där som jag jobbar ihop med idag, och pratade lite grand och tog det lite lugnt. Så gick vi lite grand på shoppingcentret och tittade på stavar. Jag tänkte att jag skulle gå stavgång i sommar. Dom gamla är för hårda för mina handleder, dom nya är lite mjukare och behändigare tror jag. Så var jag inne i en annan affär och hittade Soyaprodukter. Jag hittade linnen. Jag älskar dom här linnena, och det är svårt att få tag på dem.

Åkte vi hem, och så följde jag med gubben till affären och så köpte vi grillad fläskfilé och gotländsk potatissallad från Rydbergs tror jag det var, med vitlök, den var riktigt smarrig och god!

 Sen tog vi oss ner till cruisingen här och tittade på bilar. Det är inte så kul på kvällen, för det är ju så mycket fylleungdomar. Men det var en trevlig dag att uppleva, underbart, och trevligt att komma ut lite grand. 

fredag, maj 27, 2016

❤️Gubben försöker väcka mig❤️

Fredag morgon, gubben väcker mig tror jag fyra fem gånger innan jag tar mig upp här. Jag är trött och seg och alltihopa, jag vet inte vad jag har gjort i morse över huvud taget hemma. In i duschen, käka lite frukost, åker iväg med bilen till jobbet. 

Idag blev det väldigt lugnt, för det är en sån helg som han vill meka och så där. Det blir väl långrandigt för mig, men jag får se vad jag kan hitta på, och få förmågan till att göra nånting också. 
jag min sambo tog och åket ner till Thaisingbar: åt en t en god buffemat. 
Nu är det fredag, och det är skönt, det är härligt, det är gott!


torsdag, maj 26, 2016

En solig dag

Vilken dag det blev! Soligt väder och helt underbart! Och jag har varit på lite möten och sånt på eftermiddagen, och hade med mig Taltjänst som skrivhjälp. Det är kanonbra, så jag kan diskutera på våra möten som vi ska ha efter skolavslutningen. Jag kan berätta och understryka det som är viktigt och så där. Typiskt, jag tänkte att jag skulle gå på vattenträningen, men jag var första reserv, och kom inte med på träningen. Det var snopet, det var ju sista gången. Det var synd att det inte blev någon vattenträning, men jag blev så sugen på hamburgare, så jag sms:ade min kära sambo. Vi åkte till Sibylla och tog oss en hamburgare i stället. Jag fick trösta mig med nånting gott. Vi tittade inte så mycket på tv, vi bara kröp ner i sängen och la oss sen, klockan var ju mycket.

onsdag, maj 25, 2016

Aftonfrid


Ja, idag har jag vart lite trött och så där, men det har vart en lite spännande grej som jag har gjort. Jag har åkt till mitt drömställe – Vårhaga, i min bil med en elev. Och så visade jag ”Aftonfrid” för den eleven. Det är så mysigt där uppe där John Ekström har vart och skrivit dikter, och sytt där uppe tror jag också. Det är så fint där uppe, det är jättemysigt. Så eleven var jättespänd och tyckte det var helt fascinerande. Så jag gick runt med min kamera och tog massor med kort. Det var helt fascinerande och att se med andra ögon. Så gick vi ner till badplatsen och tittade på mitt gamla hus. Jag saknar det lite granna, men det är en tid som ligger bakom mig. Och jag tror inte min sambo skulle tycka om det stället direkt. 
Så att den här dagen har vart en väldig upplevelse och lärarna har varit stolta över mig, att jag har lyckats med det här. Och jag känner mig nöjd och belåten. Så nu är jag lite trött och lite sleten, men det får gå. Jag tycker att det har vart jätteroligt. 

En sevärd och titta på Aftonfrid. 

tisdag, maj 24, 2016

Ansiktskräm mot rosacea

Hittade en ny kräm för rosacea.. den finns på apoteket..  toppen har solkräm i också..

Bild på Dermalex rosacea


  • ·         Ansiktskräm mot rosacea
    ·         Oparfymerad
    ·         Lindrar rodnad, torr hud och synliga blodkärl. Tillför huden fukt och näring.
    ·         Kan användas varje dag, lämplig för långtidsbruk.
    ·         Denna produkt har gått igenom Apotekets kvalitetskontroll. Läs mer


https://www.apoteket.se/produkt/dermalex-rosacea-30-g-252876/