tisdag, maj 24, 2016

Ansiktskräm mot rosacea

Hittade en ny kräm för rosacea.. den finns på apoteket..  toppen har solkräm i också..

Bild på Dermalex rosacea


  • ·         Ansiktskräm mot rosacea
    ·         Oparfymerad
    ·         Lindrar rodnad, torr hud och synliga blodkärl. Tillför huden fukt och näring.
    ·         Kan användas varje dag, lämplig för långtidsbruk.
    ·         Denna produkt har gått igenom Apotekets kvalitetskontroll. Läs mer


https://www.apoteket.se/produkt/dermalex-rosacea-30-g-252876/

vad händer i stan?

Nu är jag på väg hem från jobbet. Det hade hänt i stan att Det var en Hotfull man anhållen efter hot på boende, Polisen hade kallat in insatsstyrkan från Göteborg. blev lite rädd, det stod poliser, de hade stängt av vägen och satt upp plastgrejer och sånt när jag åkte hem, så jag fick åka lite runt. Det var pådrag med allt möjligt här runt omkring, men jag klarade mig hem.

 Sen åkte jag hem och kokade mig lite havregrynsgröt. 

Sen tänkte jag ”Jag måste testa, jag måste försöka”, så jag var faktiskt nere på träningen. Det var en jättego tränare, Anna är ju så bra på Älvhögsborg. Hon har full förståelse för hur vi gör och så här, och frågar hur det går. Men typiskt, så får jag ju kramp i benen när jag tränar. Det är väl ovanan. 


När jag kom hem så kom grannfrun upp, och jag och min sambo satt och lärde henne hennes nya telefon, hon har köpt sig en iPhone. Det var ju väldigt förståndigt, och det var enkelt för henne att förstå tyckte jag. Det har jag försökt säga till henne flera gånger. Vi satt en och en halv timme och gjorde basic med henne, och bjöd henne på mangoglass och satt och pratade en stund. Det var ju väldigt roligt att lära någon som vill lära sig också. Så är det, så har dagen varit, det har varit en upplevelse i alla fall. Men ni får ha det så gott, så hörs vi!

måndag, maj 23, 2016

Ny vecka







På väg till jobbet upptäck jag ett fint träd.


Det är start på en ny vecka, det är inte så många dagar kvar, sen blir det snart sommarlov! Det är två veckor kvar ungefär. Det känns – vad fort tiden har gått - ungefär, och jag har jobbat 75 % i stället för 25 %, och det känns väldigt bra. Men jag är lite trött på min träning, min handledsträning, jag har hållit på med den. Men det får ju gå. Jag tog bussen till jobbet idag, för jag kände ”Nej, hålla på och leta efter parkering, jag orkar inte snurra med det.” 

Sen när jag kom hem så blev ju faktiskt gubben lite piggare, så vi åkte bort till hans motorcykel. Sen gick vi ner till slussarna, och gick runt där och strosade. Det var härligt att gå och titta, men jag undrar om dom håller på och renoverar, eller om dom har gått och kursat där nere i det gamla området, jag vet inte. 


Sen när vi kom hem så tog vi oss faktiskt lite mangoglass och kaffe, det var riktigt smarrigt och gott.


 Sen satt jag och tittade på ”Ska vi göra slut?” igår. Att man fortfarande, 2003, satte barn med särskilda behov med dyslexi i särskolan, jag fattar inte detta! Hur kan dom göra så med barn? Det drabbar dem i vuxen ålder. Jag blev väldigt berörd när jag satt och såg på detta. Så är samhället idag. 

 Gjorde gubben faktiskt lite pannkakor, så jag åt lite grand, och tog det lite lugnt. 

Jag försökte gå och lägga mig och läsa en ljudbok. Jag håller faktiskt på och läser Den tredje rösten av Rolf och Cilla Börjlind. Det är ju Springflodens film som fortsätter. Det känns väldigt spännande, jag har nästan inte tid att göra något annat. 

♥Men ni får ha det så gott, så hörs vi!♥









 Promix ner vid Slussen. En belöning blev mangoglass och kaffe. 

lördag, maj 21, 2016

Zaphira och Habibi




Detta är min katt ras Exotic. 
Detta är min andra katt som heter Habibi


fredag, maj 20, 2016

Änkligen snart helg!

Jag undrar var denna vecka har tagit vägen, vad fort det har gått. Nu är det fredag och det är helt underbart! 

Jag har en sjuk gubbe hemma med infektion i kroppen i lungor och bröst. Jag kände att jag har rätt att ge honom av mina astmamediciner och hostmediciner. Jag kände att jag hade rätt och förstod vad han behöver. Jag tror han känner sig bättre idag och inte lika rosslig som tidigare i veckan. 

Det blir väl lite lugnt i helgen och ta det lite soft och så. Jag längtar efter att baka och dona. Baka bröd och bullar men min handled säger nej till detta. Tänk om det hade funnits en väldigt bra maskin för att kunna baka ändå. Men en sån skulle väl kosta multipengar till eget hushåll. 

Nu har skolverket kommit ut med filmer – ”Hur blir bedömning till ett betyg?”. Det är väldigt bra förklarat hur betyget blir tillsatt och det räcker ju inte att bara komma in en gång i ett klassrum. Titta gärna på filmerna om ni är intresserade av betyg.

Ni får ha en trevlig helg, så hörs vi! 

 

 

Omdömen till Betygssättning



Skolverket utvidgar innebörden av till övervägande del för betygsstegen B och D. Den här utvidgade innebörden gäller redan nu. Läraren tar alltså även hänsyn till hur väl utvecklade de delar är som eleven uppfyllt i överliggande kunskapskrav när läraren bedömer om det kan anses vara till övervägande del uppfyllt eller ej.