tisdag, maj 24, 2016
vad händer i stan?
Sen åkte jag hem och kokade mig lite havregrynsgröt.
Sen tänkte jag ”Jag måste testa, jag måste försöka”, så jag var faktiskt nere på träningen. Det var en jättego tränare, Anna är ju så bra på Älvhögsborg. Hon har full förståelse för hur vi gör och så här, och frågar hur det går. Men typiskt, så får jag ju kramp i benen när jag tränar. Det är väl ovanan.
När jag kom hem så kom grannfrun upp, och jag och min sambo satt och lärde henne hennes nya telefon, hon har köpt sig en iPhone. Det var ju väldigt förståndigt, och det var enkelt för henne att förstå tyckte jag. Det har jag försökt säga till henne flera gånger. Vi satt en och en halv timme och gjorde basic med henne, och bjöd henne på mangoglass och satt och pratade en stund. Det var ju väldigt roligt att lära någon som vill lära sig också. Så är det, så har dagen varit, det har varit en upplevelse i alla fall. Men ni får ha det så gott, så hörs vi!
måndag, maj 23, 2016
Ny vecka
![]() |
| Promix ner vid Slussen. En belöning blev mangoglass och kaffe. |
söndag, maj 22, 2016
lördag, maj 21, 2016
fredag, maj 20, 2016
Änkligen snart helg!
Jag undrar var denna vecka har tagit vägen, vad fort det har gått. Nu är det fredag och det är helt underbart!
Jag har en sjuk gubbe hemma med infektion i kroppen i lungor och bröst. Jag kände att jag har rätt att ge honom av mina astmamediciner och hostmediciner. Jag kände att jag hade rätt och förstod vad han behöver. Jag tror han känner sig bättre idag och inte lika rosslig som tidigare i veckan.
Det blir väl lite lugnt i helgen och ta det lite soft och så. Jag längtar efter att baka och dona. Baka bröd och bullar men min handled säger nej till detta. Tänk om det hade funnits en väldigt bra maskin för att kunna baka ändå. Men en sån skulle väl kosta multipengar till eget hushåll.
Nu har skolverket kommit ut med filmer – ”Hur blir bedömning till ett betyg?”. Det är väldigt bra förklarat hur betyget blir tillsatt och det räcker ju inte att bara komma in en gång i ett klassrum. Titta gärna på filmerna om ni är intresserade av betyg.
Ni får ha en trevlig helg, så hörs vi!
Omdömen till Betygssättning
Skolverket utvidgar innebörden av till övervägande del för betygsstegen B och D. Den här utvidgade innebörden gäller redan nu. Läraren tar alltså även hänsyn till hur väl utvecklade de delar är som eleven uppfyllt i överliggande kunskapskrav när läraren bedömer om det kan anses vara till övervägande del uppfyllt eller ej.
torsdag, maj 19, 2016
onsdag, maj 18, 2016
latin
Det fanns:
Karin Andersson, sopran
Karl Peter Eriksson, baryton
Martin Thörnqvist, tenor
Jag fick en väldig eloge från fin kollega att jag klarade det, då allt var på latin, det är inte lätt att höra något överhuvudtaget! Men jag lyckades höra och jag fick beröm av min kära gamla kollega.
Det var en barnkör med också, som gjorde att det inte var så farligt med det här med latinsången och det. Det var en upplevelse att titta och höra på det!








