söndag, april 25, 2010

morgonkvisten



Sov dåligt i natt och jag somnade på morgonkvisten och vaknade klockan 07.00 trots att det var en söndag. Nu är jag röd och inflammerad i båda ögonen. Jag upplever att jag ser suddigt sedan några dagar.
Grillade vi för första gången detta år! det blev min favoritmat som jag verkligen älskar! vill ni veta vad det är? Det är entrecôte med Coleslaw, hemgjorda pommes frites och champinjonsås.




morgonkvisten



Sov dåligt i natt och jag somnade på morgonkvisten och vaknade klockan 07.00 trots att det var en söndag. Nu är jag röd och inflammerad i båda ögonen. Jag upplever att jag ser suddigt sedan några dagar.
Grillade vi för första gången detta år! det blev min favoritmat som jag verkligen älskar! vill ni veta vad det är? Det är entrecôte med Coleslaw, hemgjorda pommes frites och champinjonsås.




lördag, april 24, 2010

Johan Theorin: Blodläge

längtar till kommer som talbok.

Johan Theorin: Blodläge

längtar till kommer som talbok.

livet är lönlöst

Lördagsmorgon, Jag vaknade innan 07 imorse. Det måste ha blivit nått fel på mig, aldrig uppe efter 9 nu förtiden. Men jag måste ju säga att det är så mycket skönare än att sova bort hela dagarna. Så jag gick upp och kokade kaffe till oss. Jag vaknar nu för tiden upp och känner att livet är lönlöst.

Sitter i soffan framför nyhetsmorgon och äter frukost. Sambon stack iväg och jobba.
Mitt öga är så svullen och Segt gul-grönt slem, hosta, kräkningarav slem, bubblor ur näsa och mun. Min kropp är så slut, har inga krafter alls, det känns bara som att jag vill bli frisk. Jag vill vara stark, Ändå känner jag mig inte alls stark. Jag känner mig svag och skör som tunn, tunn is. Minsta lilla andetag kan få allt, kan få mig att rasa. Har ingen ork för inget socialt liv. Hur ska jag klara av att bli frisk?
Det blev ugnstekt lax med creme fraiche sås med senap i.

livet är lönlöst

Lördagsmorgon, Jag vaknade innan 07 imorse. Det måste ha blivit nått fel på mig, aldrig uppe efter 9 nu förtiden. Men jag måste ju säga att det är så mycket skönare än att sova bort hela dagarna. Så jag gick upp och kokade kaffe till oss. Jag vaknar nu för tiden upp och känner att livet är lönlöst.

Sitter i soffan framför nyhetsmorgon och äter frukost. Sambon stack iväg och jobba.
Mitt öga är så svullen och Segt gul-grönt slem, hosta, kräkningarav slem, bubblor ur näsa och mun. Min kropp är så slut, har inga krafter alls, det känns bara som att jag vill bli frisk. Jag vill vara stark, Ändå känner jag mig inte alls stark. Jag känner mig svag och skör som tunn, tunn is. Minsta lilla andetag kan få allt, kan få mig att rasa. Har ingen ork för inget socialt liv. Hur ska jag klara av att bli frisk?
Det blev ugnstekt lax med creme fraiche sås med senap i.

fredag, april 23, 2010

tar det aldrig slut någon gång?

Ja, då återstår endast EN dag denna arbetsvecka, sååå underbart! Veckan har dock gått ovanligt fort, antagligen för att jag haft roliga saker att göra på jobb.
 God morgon!
Det är fredag, om några timmar är det helg igen och alltihopa.
Typiskt, hela natten har jag hostat igen, jag bara hostar, och medicinen på Apoteket var inte inne, och det är inte säkert jag kan ta den idag. Det går inte ihop med mina tider. Sitta och vänta två timmar på medicinen har jag ingen lust med, för jag är trött idag. Och så när jag vakande i morse: nytt problem igen, igenmurat öga, lite suddigt är det idag. Det tar aldrig slut på detta, jag blir tokig, jag är så trött på detta! Det är ingen rolig dag, det är lite suddigt och så där. Men jag ska försöka att ha data med mina elever, för jag känner att jag vill inte missa det. Flera fredagar går bort nu under maj månad, det är klämdagar, och så är jag på läger med en klass. Det är två fredagar som går bort under maj, så det är inte många fredagar kvar, så är det skolavslutningen! Så jag måste gå till jobbet, jag känner det! Men jag jobbar bara 75 % just nu. Men ni får ha en trevlig dag!

tar det aldrig slut någon gång?

Ja, då återstår endast EN dag denna arbetsvecka, sååå underbart! Veckan har dock gått ovanligt fort, antagligen för att jag haft roliga saker att göra på jobb.
 God morgon!
Det är fredag, om några timmar är det helg igen och alltihopa.
Typiskt, hela natten har jag hostat igen, jag bara hostar, och medicinen på Apoteket var inte inne, och det är inte säkert jag kan ta den idag. Det går inte ihop med mina tider. Sitta och vänta två timmar på medicinen har jag ingen lust med, för jag är trött idag. Och så när jag vakande i morse: nytt problem igen, igenmurat öga, lite suddigt är det idag. Det tar aldrig slut på detta, jag blir tokig, jag är så trött på detta! Det är ingen rolig dag, det är lite suddigt och så där. Men jag ska försöka att ha data med mina elever, för jag känner att jag vill inte missa det. Flera fredagar går bort nu under maj månad, det är klämdagar, och så är jag på läger med en klass. Det är två fredagar som går bort under maj, så det är inte många fredagar kvar, så är det skolavslutningen! Så jag måste gå till jobbet, jag känner det! Men jag jobbar bara 75 % just nu. Men ni får ha en trevlig dag!