lördag, april 03, 2010
Påskafton
Min rytm i kroppen har förskjutits verkar det som, men inte framåt som det vanligtvis gör utan bakåt. Jag har flera dagar i rad nu vaknat så där löjligt tidigt och vart helt klarvaken. Och att ligga kvar där och stirra i och stirra i taket är inte att tänka på så jag har helt enkelt gått upp. Ja det kan bli lite konstigt när man inte har varit ledig på länge. Alltså lyxfrukost denna soliga lördags morgon ! Gubben fick lov att fixa frukost. Ska bara göra i ordning vårt kaffe och sill och ägg på smörgås. Nu ska det bli fantastiskt skönt med frukost i soffan, sätta sig i soffan med en god frukost och titta på Nyhetsmorgon med gubben.
Påskafton är i den kristna traditionen en ”tom” dag. vi tog oss en biltur till Dalsland och hälsade på svärmora. Några av Henkes Syskon kom hem på påskmiddagen. Hon Hade gjort en god lammstek till middag. Lillasyster hade gjort en gräddtårta. Vi tog med oss svärmor på en biltur runt landsbygden. Vi fortsatte sedan färden mot Rölanda över en vacker landsbygd.
Påskafton
Min rytm i kroppen har förskjutits verkar det som, men inte framåt som det vanligtvis gör utan bakåt. Jag har flera dagar i rad nu vaknat så där löjligt tidigt och vart helt klarvaken. Och att ligga kvar där och stirra i och stirra i taket är inte att tänka på så jag har helt enkelt gått upp. Ja det kan bli lite konstigt när man inte har varit ledig på länge. Alltså lyxfrukost denna soliga lördags morgon ! Gubben fick lov att fixa frukost. Ska bara göra i ordning vårt kaffe och sill och ägg på smörgås. Nu ska det bli fantastiskt skönt med frukost i soffan, sätta sig i soffan med en god frukost och titta på Nyhetsmorgon med gubben.
Påskafton är i den kristna traditionen en ”tom” dag. vi tog oss en biltur till Dalsland och hälsade på svärmora. Några av Henkes Syskon kom hem på påskmiddagen. Hon Hade gjort en god lammstek till middag. Lillasyster hade gjort en gräddtårta. Vi tog med oss svärmor på en biltur runt landsbygden. Vi fortsatte sedan färden mot Rölanda över en vacker landsbygd.
fredag, april 02, 2010
Långfredagen.
Det blev jobbigt i natt att andas och slemmig. Det tog som sagt många år innan jag kunde acceptera min sjukdom.. Sov inte så många timmar inatt. Jag somnade igår med sen vakna jag bara några timmar senare och kunde verkligen inte somna om Det resulterar i att både jag och Henke är som två zombies idag.
Påsken är här och det är väl trevligt. Jag tycker inte den är nåt särskilt egentligen. Man bara äter lite god mat och godis. Min bästa frukost är en ljus tekaka, med ägg och sill. Jag är lite rastlös så Får se om jag även tar och städar lite också, annars kanske man ska försöka gå ute det fina värdet..
Påsken är här och det är väl trevligt. Jag tycker inte den är nåt särskilt egentligen. Man bara äter lite god mat och godis. Min bästa frukost är en ljus tekaka, med ägg och sill. Jag är lite rastlös så Får se om jag även tar och städar lite också, annars kanske man ska försöka gå ute det fina värdet..
Långfredagen.
Det blev jobbigt i natt att andas och slemmig. Det tog som sagt många år innan jag kunde acceptera min sjukdom.. Sov inte så många timmar inatt. Jag somnade igår med sen vakna jag bara några timmar senare och kunde verkligen inte somna om Det resulterar i att både jag och Henke är som två zombies idag.
Påsken är här och det är väl trevligt. Jag tycker inte den är nåt särskilt egentligen. Man bara äter lite god mat och godis. Min bästa frukost är en ljus tekaka, med ägg och sill. Jag är lite rastlös så Får se om jag även tar och städar lite också, annars kanske man ska försöka gå ute det fina värdet..
Påsken är här och det är väl trevligt. Jag tycker inte den är nåt särskilt egentligen. Man bara äter lite god mat och godis. Min bästa frukost är en ljus tekaka, med ägg och sill. Jag är lite rastlös så Får se om jag även tar och städar lite också, annars kanske man ska försöka gå ute det fina värdet..
torsdag, april 01, 2010
första april
Nu är det skärtorsdag och allting, första april! Det ligger ju aprilskämt ute och allting, en ny månad, kan ni tänka er det! Snart är man långledig, va gott! Idag ska vi göra lite utflykter och såna saker med barnen, tipspromenader och sånt, så det är ganska lugnt för mig. Men jag är fortfarande slemmig, det kommer upp stora klumpar, men jag vet inte om jag ska ringa om det eller inte innan helgerna. Det är så bökigt att få komma till vårdcentralen på helgerna. Men ni får ha det så gott, och en trevlig påsk på er!
Visst blir det otroligt kul när till synes enkla figurer ”får liv” och ser ut som om de rör sig? Detta är animering. Det går enkelt och snabbt att åstadkomma med hjälp av datorn.
sticka och hämta gubben Vidare sedan till ica jätten för att handla. Påsk Handla efter jobbet var inte så kul det var mycket mänskor ute. vi tacomiddag med gött vin till och bara myste hela kvällen. Det var så sjukt gott och jag har nog inte varit så mätt på riktigt länge.
Ledighet har man också. Att vara ledig hela fyra dagar är ju bara så himla lyxigt! Och jag njuter av varje sekund.
Visst blir det otroligt kul när till synes enkla figurer ”får liv” och ser ut som om de rör sig? Detta är animering. Det går enkelt och snabbt att åstadkomma med hjälp av datorn.
![]() |
| Restaurang och Café Innovatum Påskstek med äppelcidersås, herrgårdsgrönsaker och stekt potatis |
Detta gjorde vi på Innovatum
Eleverna arbetar i grupper, skriver ett enkelt manus, bekantar sig med animeringsprogrammet och skapar sina berättelser med hjälp av figurer som de ritar eller andra material. Små saker som fjädrar och tändstickor mm finns att tillgå. Efter att ha tagit massor med foton kan filmen visas för klassen. Garanterat roligt och kreativt!
Efter jobbet stack jag till vänersborg och var dags för klippning och färgning igen var hos en nya frissan Anna. Eleverna arbetar i grupper, skriver ett enkelt manus, bekantar sig med animeringsprogrammet och skapar sina berättelser med hjälp av figurer som de ritar eller andra material. Små saker som fjädrar och tändstickor mm finns att tillgå. Efter att ha tagit massor med foton kan filmen visas för klassen. Garanterat roligt och kreativt!
sticka och hämta gubben Vidare sedan till ica jätten för att handla. Påsk Handla efter jobbet var inte så kul det var mycket mänskor ute. vi tacomiddag med gött vin till och bara myste hela kvällen. Det var så sjukt gott och jag har nog inte varit så mätt på riktigt länge.
Ledighet har man också. Att vara ledig hela fyra dagar är ju bara så himla lyxigt! Och jag njuter av varje sekund.
första april
Nu är det skärtorsdag och allting, första april! Det ligger ju aprilskämt ute och allting, en ny månad, kan ni tänka er det! Snart är man långledig, va gott! Idag ska vi göra lite utflykter och såna saker med barnen, tipspromenader och sånt, så det är ganska lugnt för mig. Men jag är fortfarande slemmig, det kommer upp stora klumpar, men jag vet inte om jag ska ringa om det eller inte innan helgerna. Det är så bökigt att få komma till vårdcentralen på helgerna. Men ni får ha det så gott, och en trevlig påsk på er!
Visst blir det otroligt kul när till synes enkla figurer ”får liv” och ser ut som om de rör sig? Detta är animering. Det går enkelt och snabbt att åstadkomma med hjälp av datorn.
sticka och hämta gubben Vidare sedan till ica jätten för att handla. Påsk Handla efter jobbet var inte så kul det var mycket mänskor ute. vi tacomiddag med gött vin till och bara myste hela kvällen. Det var så sjukt gott och jag har nog inte varit så mätt på riktigt länge.
Ledighet har man också. Att vara ledig hela fyra dagar är ju bara så himla lyxigt! Och jag njuter av varje sekund.
Visst blir det otroligt kul när till synes enkla figurer ”får liv” och ser ut som om de rör sig? Detta är animering. Det går enkelt och snabbt att åstadkomma med hjälp av datorn.
![]() |
| Restaurang och Café Innovatum Påskstek med äppelcidersås, herrgårdsgrönsaker och stekt potatis |
Detta gjorde vi på Innovatum
Eleverna arbetar i grupper, skriver ett enkelt manus, bekantar sig med animeringsprogrammet och skapar sina berättelser med hjälp av figurer som de ritar eller andra material. Små saker som fjädrar och tändstickor mm finns att tillgå. Efter att ha tagit massor med foton kan filmen visas för klassen. Garanterat roligt och kreativt!
Efter jobbet stack jag till vänersborg och var dags för klippning och färgning igen var hos en nya frissan Anna. Eleverna arbetar i grupper, skriver ett enkelt manus, bekantar sig med animeringsprogrammet och skapar sina berättelser med hjälp av figurer som de ritar eller andra material. Små saker som fjädrar och tändstickor mm finns att tillgå. Efter att ha tagit massor med foton kan filmen visas för klassen. Garanterat roligt och kreativt!
sticka och hämta gubben Vidare sedan till ica jätten för att handla. Påsk Handla efter jobbet var inte så kul det var mycket mänskor ute. vi tacomiddag med gött vin till och bara myste hela kvällen. Det var så sjukt gott och jag har nog inte varit så mätt på riktigt länge.
Ledighet har man också. Att vara ledig hela fyra dagar är ju bara så himla lyxigt! Och jag njuter av varje sekund.
onsdag, mars 31, 2010
finns ett nytt läkemedel mot rosacea
Nu finns ett nytt läkemedel mot rosacea - i folkmun kallad vuxenacne - som ger färre biverkningar än traditionell antibiotika.
Det här gör att fler patienter kan få behandling mot hudbesvären.
- Risken för biverkningar är nästan lika med noll, säger docent Mats Berg.
läs mer på expressen..
mina tips:
Hudsjukdomen rosacea kallas även "vuxenakne", men ska inte förväxlas med tonårsakne. ... kyler och lugnar huden hos dem som lider av rosacea elller irriterad hud. fick jag en diagnos, ROSACEA… Och det var inge vidare DÅ kan jag säga, närmare 40 och medelåldersacne.
Jag brukar äta antibiotika ca 6 månader varje gång.
propylenglykol locobase 20% salva för jag av läkaren.J
ag är ljus i hyn och blir lätt röd i ansiktet pga av ytliga blodkärl när jag antränger mig så. Fin utan smink ganska fin hud. har rosacea runt näsa och mun men det har blivit mkt bättre sen jag började använda Cliniques produker.
Clinique - Jag är helt förälskad i Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique… Det finns ju andra produkter i den serien också som ska bota rodnad (Kylande och otroligt bra för torr/röd hud).
Clinique Even Better Makeup SPF15 30ml

Denna Cremen produkt återfuktar, skyddar mot UV strålning med sina SPF 20 och på djupet ser den till att pigmenten inte hopar sig utan sprids ut jämnt. Even Better foundation har ett SPF15 samt så är den OLJEFRI som vårdar och jämnar ut hudtonen! ...
clinique super powder 02 matte beige
Det här gör att fler patienter kan få behandling mot hudbesvären.
- Risken för biverkningar är nästan lika med noll, säger docent Mats Berg.
läs mer på expressen..
mina tips:
Hudsjukdomen rosacea kallas även "vuxenakne", men ska inte förväxlas med tonårsakne. ... kyler och lugnar huden hos dem som lider av rosacea elller irriterad hud. fick jag en diagnos, ROSACEA… Och det var inge vidare DÅ kan jag säga, närmare 40 och medelåldersacne.
Jag brukar äta antibiotika ca 6 månader varje gång.
propylenglykol locobase 20% salva för jag av läkaren.J
ag är ljus i hyn och blir lätt röd i ansiktet pga av ytliga blodkärl när jag antränger mig så. Fin utan smink ganska fin hud. har rosacea runt näsa och mun men det har blivit mkt bättre sen jag började använda Cliniques produker.
Clinique - Jag är helt förälskad i Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique… Det finns ju andra produkter i den serien också som ska bota rodnad (Kylande och otroligt bra för torr/röd hud).
Clinique Even Better Makeup SPF15 30ml

Denna Cremen produkt återfuktar, skyddar mot UV strålning med sina SPF 20 och på djupet ser den till att pigmenten inte hopar sig utan sprids ut jämnt. Even Better foundation har ett SPF15 samt så är den OLJEFRI som vårdar och jämnar ut hudtonen! ...
clinique super powder 02 matte beige
finns ett nytt läkemedel mot rosacea
Nu finns ett nytt läkemedel mot rosacea - i folkmun kallad vuxenacne - som ger färre biverkningar än traditionell antibiotika.
Det här gör att fler patienter kan få behandling mot hudbesvären.
- Risken för biverkningar är nästan lika med noll, säger docent Mats Berg.
läs mer på expressen..
mina tips:
Hudsjukdomen rosacea kallas även "vuxenakne", men ska inte förväxlas med tonårsakne. ... kyler och lugnar huden hos dem som lider av rosacea elller irriterad hud. fick jag en diagnos, ROSACEA… Och det var inge vidare DÅ kan jag säga, närmare 40 och medelåldersacne.
Jag brukar äta antibiotika ca 6 månader varje gång.
propylenglykol locobase 20% salva för jag av läkaren.J
ag är ljus i hyn och blir lätt röd i ansiktet pga av ytliga blodkärl när jag antränger mig så. Fin utan smink ganska fin hud. har rosacea runt näsa och mun men det har blivit mkt bättre sen jag började använda Cliniques produker.
Clinique - Jag är helt förälskad i Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique… Det finns ju andra produkter i den serien också som ska bota rodnad (Kylande och otroligt bra för torr/röd hud).
Clinique Even Better Makeup SPF15 30ml

Denna Cremen produkt återfuktar, skyddar mot UV strålning med sina SPF 20 och på djupet ser den till att pigmenten inte hopar sig utan sprids ut jämnt. Even Better foundation har ett SPF15 samt så är den OLJEFRI som vårdar och jämnar ut hudtonen! ...
clinique super powder 02 matte beige
Det här gör att fler patienter kan få behandling mot hudbesvären.
- Risken för biverkningar är nästan lika med noll, säger docent Mats Berg.
läs mer på expressen..
mina tips:
Hudsjukdomen rosacea kallas även "vuxenakne", men ska inte förväxlas med tonårsakne. ... kyler och lugnar huden hos dem som lider av rosacea elller irriterad hud. fick jag en diagnos, ROSACEA… Och det var inge vidare DÅ kan jag säga, närmare 40 och medelåldersacne.
Jag brukar äta antibiotika ca 6 månader varje gång.
propylenglykol locobase 20% salva för jag av läkaren.J
ag är ljus i hyn och blir lätt röd i ansiktet pga av ytliga blodkärl när jag antränger mig så. Fin utan smink ganska fin hud. har rosacea runt näsa och mun men det har blivit mkt bättre sen jag började använda Cliniques produker.
Clinique - Jag är helt förälskad i Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 från Clinique… Det finns ju andra produkter i den serien också som ska bota rodnad (Kylande och otroligt bra för torr/röd hud).
Clinique Even Better Makeup SPF15 30ml

Denna Cremen produkt återfuktar, skyddar mot UV strålning med sina SPF 20 och på djupet ser den till att pigmenten inte hopar sig utan sprids ut jämnt. Even Better foundation har ett SPF15 samt så är den OLJEFRI som vårdar och jämnar ut hudtonen! ...
clinique super powder 02 matte beige
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





