onsdag, mars 31, 2010

jon blund kom inte i natt

En för skit natt lite sömn, har jon blund kom inte i natt. De ynka timmar jag faktiskt sovit har det varit oroligt och jag har vaknat varje gång jag vänt på mig. Vilket varit ofta. Men inatt var det värre än någonsin. ...Peppar, peppar ta i trä här verkligen. Idag mår jag mycket bättre faktiskt.


Det är så härligt, vi kan åka ihop idag min älskling och jag. Det känns gott. Så att nu slipper jag springa ut till vägen. Det är helt underbart.
Nu ska jag äta lite frukost här och göra i ordning mig. Så att jag känner mig lite bättre och bättre i rösten och inte sådär tät.
Så får vi se om allting hjälper med medicinerna jag fick – antibiotika, 100 mg i 10 dagar.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta en god frukost.
Jag var på jobbet, det bara krångla och krångla med allting, CD-rommen som jag skulle sätta in i PC-kanonen krånglade hela tiden, det var inte alls roligt. Så såg jag att det var soppa på jobbet, usch, nej, jag vill inte ha nån soppa idag! Så jag ringde till en jobbarkompis som var ledig, hon skulle till läkaren. Jag har ju min lunchrast på 40 minuter, så hon kom och hämtade mig, så stack vi i väg och åt mat nere på Innovatum, det var väldigt gott! Sen var jag och hade lektion, det var väldigt trevligt. Men ni får ha en bra dag, så ska jag fortsätta jobba, jag ska göra i ordning påskgrejer till i morgon.

Restaurang och Café Innovatum
Flygande Jacob med banan och jordnötter samt ris

jon blund kom inte i natt

En för skit natt lite sömn, har jon blund kom inte i natt. De ynka timmar jag faktiskt sovit har det varit oroligt och jag har vaknat varje gång jag vänt på mig. Vilket varit ofta. Men inatt var det värre än någonsin. ...Peppar, peppar ta i trä här verkligen. Idag mår jag mycket bättre faktiskt.


Det är så härligt, vi kan åka ihop idag min älskling och jag. Det känns gott. Så att nu slipper jag springa ut till vägen. Det är helt underbart.
Nu ska jag äta lite frukost här och göra i ordning mig. Så att jag känner mig lite bättre och bättre i rösten och inte sådär tät.
Så får vi se om allting hjälper med medicinerna jag fick – antibiotika, 100 mg i 10 dagar.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta en god frukost.
Jag var på jobbet, det bara krångla och krångla med allting, CD-rommen som jag skulle sätta in i PC-kanonen krånglade hela tiden, det var inte alls roligt. Så såg jag att det var soppa på jobbet, usch, nej, jag vill inte ha nån soppa idag! Så jag ringde till en jobbarkompis som var ledig, hon skulle till läkaren. Jag har ju min lunchrast på 40 minuter, så hon kom och hämtade mig, så stack vi i väg och åt mat nere på Innovatum, det var väldigt gott! Sen var jag och hade lektion, det var väldigt trevligt. Men ni får ha en bra dag, så ska jag fortsätta jobba, jag ska göra i ordning påskgrejer till i morgon.

Restaurang och Café Innovatum
Flygande Jacob med banan och jordnötter samt ris

tisdag, mars 30, 2010

God morgon, det är tisdag.

God morgon, det är tisdag. Jag ska i alla fall försöka gå till jobbet idag. Jag ska först gå på läkarbesök så får vi se vad han säger om mig. Jag är ju tätt och igen men jag känner att jag inte vill sitta här hemma isolerad. Det måste ju finnas mediciner för detta tycker jag. Jag vill inte gå såhär och vara slemmig och sådär.

Ja, men jag ska försöka i alla fall. Sedan ska jag träffa en journalist i eftermiddag. Då kan jag inte vara såhär. Sedan har jag filmkursen ikväll.

Jag fick lite akutmedicin för astman, och så fick jag penicillin och lite andra mediciner. De verkar väldigt vettiga och trevliga där, och ett gott bemötande. Så har jag varit och jobbat efter detta, men jag har varit så hes, så jag har inte kunnat prata normalt med barnen. Det kändes jättejobbigt. Nu ska jag äta lite potatis och köttgryta med Henke, och så ska jag vila mig på eftermiddagen. Sen ska jag på filmkursen som Dyslexiförbundet FMLS har, mediaprojektet.

God morgon, det är tisdag.

God morgon, det är tisdag. Jag ska i alla fall försöka gå till jobbet idag. Jag ska först gå på läkarbesök så får vi se vad han säger om mig. Jag är ju tätt och igen men jag känner att jag inte vill sitta här hemma isolerad. Det måste ju finnas mediciner för detta tycker jag. Jag vill inte gå såhär och vara slemmig och sådär.

Ja, men jag ska försöka i alla fall. Sedan ska jag träffa en journalist i eftermiddag. Då kan jag inte vara såhär. Sedan har jag filmkursen ikväll.

Jag fick lite akutmedicin för astman, och så fick jag penicillin och lite andra mediciner. De verkar väldigt vettiga och trevliga där, och ett gott bemötande. Så har jag varit och jobbat efter detta, men jag har varit så hes, så jag har inte kunnat prata normalt med barnen. Det kändes jättejobbigt. Nu ska jag äta lite potatis och köttgryta med Henke, och så ska jag vila mig på eftermiddagen. Sen ska jag på filmkursen som Dyslexiförbundet FMLS har, mediaprojektet.

måndag, mars 29, 2010

Måndag morgon

Måndag morgon… jag hatar att vakna så här, jag är tät och slemmig, och hostar, fy fasen! Min sambo sa till mig: ”Nu får du stanna hemma Josla!” Jag trodde inte jag skulle bli så här dålig som jag blev nu, jag har sovit någon timme. Jag är alldeles täppt och konstig, det är nån skit som går här nu. Jag har inte varit bra på en hel vecka, jag går på halvfart. Men i morgon måste jag till jobbet, jag ska till läkaren. Får se vad han säger. Men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen, jag är lite tråkig med bloggningen, för jag orkar inte så mycket. En sjukling är jag idag.
Varför ska astman spöka till sig just nu inför påskhelgen och alltihopa? Det är inte alls roligt! Det var ju tur att jag lyssnade på min lille gubbe, det var han som sa till mig att jag skulle hålla mig hemma. Jag trodde inte att jag skulle vilja göra det, för jag brukar längta så till jobbet, jag trivs så bra. Men nu var det skönt att få vara hemma och vila upp sig. I morgon är det ju kurs och så, jag ska gå på filmkursen, jag har bommat grejer i flera veckors tid nu. Jag ska försöka gå ut och hämta tidningen i alla fall, så jag har nånting att läsa. Men ni får ha en bra förmiddag, jag ville bara gnälla av mig lite grand.


Vad enkelt det var att göra våfflor, jag var så sugen på det!


 50 gram smält smör

 2 ägg,

 2,5 dl mjölk

 2 dl vetemjöl,

 en tesked bakpulver

 två teskedar vaniljsocker

Åh, gud va gott det blev! Jag hade ju ingen grädde hemma, så jag fick ta skak-grädde. Det är ju inte så gott, riktig grädde ska det ju vara till våfflor. Men det var gott att äta och smaska lite, jag tog lite kaffe också. Så får jag överraska Henke när han kommer hem också. Ha det så bra nu!

Måndag morgon

Måndag morgon… jag hatar att vakna så här, jag är tät och slemmig, och hostar, fy fasen! Min sambo sa till mig: ”Nu får du stanna hemma Josla!” Jag trodde inte jag skulle bli så här dålig som jag blev nu, jag har sovit någon timme. Jag är alldeles täppt och konstig, det är nån skit som går här nu. Jag har inte varit bra på en hel vecka, jag går på halvfart. Men i morgon måste jag till jobbet, jag ska till läkaren. Får se vad han säger. Men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen, jag är lite tråkig med bloggningen, för jag orkar inte så mycket. En sjukling är jag idag.
Varför ska astman spöka till sig just nu inför påskhelgen och alltihopa? Det är inte alls roligt! Det var ju tur att jag lyssnade på min lille gubbe, det var han som sa till mig att jag skulle hålla mig hemma. Jag trodde inte att jag skulle vilja göra det, för jag brukar längta så till jobbet, jag trivs så bra. Men nu var det skönt att få vara hemma och vila upp sig. I morgon är det ju kurs och så, jag ska gå på filmkursen, jag har bommat grejer i flera veckors tid nu. Jag ska försöka gå ut och hämta tidningen i alla fall, så jag har nånting att läsa. Men ni får ha en bra förmiddag, jag ville bara gnälla av mig lite grand.


Vad enkelt det var att göra våfflor, jag var så sugen på det!


 50 gram smält smör

 2 ägg,

 2,5 dl mjölk

 2 dl vetemjöl,

 en tesked bakpulver

 två teskedar vaniljsocker

Åh, gud va gott det blev! Jag hade ju ingen grädde hemma, så jag fick ta skak-grädde. Det är ju inte så gott, riktig grädde ska det ju vara till våfflor. Men det var gott att äta och smaska lite, jag tog lite kaffe också. Så får jag överraska Henke när han kommer hem också. Ha det så bra nu!

söndag, mars 28, 2010

Låt oss sluta svika våra barn

Är det okej att ha över 80 procent olovlig frånvaro från skolan när man har skolplikt? Är det okej att kränka, hota eller skada andra? Är det okej att vandalisera sin egen och andras arbetsmiljö? Är det okej att missbruka alkohol och droger? Många av oss skulle svara nej på dessa frågor. Tyvärr är vuxenvärldens budskap till barn och ungdomar precis det motsatta.

läs gärna vidar på denna länken:
http://ttela.se/asiktdebatt/debatt/1.773911-lat-oss-sluta-svika-vara-barn

Livskunskap används delar av kommuns grundskola från förskoleklass.
med sitt läromedel Livsviktigt för de yngre barnen och Livskunskap för de äldre bygger på aktuell forskning och innefattar de olika färdigheter som kan sägas spegla emotionell intelligens:

• Självkännedom
• Att kunna hantera sina känslor
• Empati
• Motivation
• Social kompetens

Detta gör skolan för barn schemalagt och att det är minst 40 minuter varje vecka.

Låt oss sluta svika våra barn

Är det okej att ha över 80 procent olovlig frånvaro från skolan när man har skolplikt? Är det okej att kränka, hota eller skada andra? Är det okej att vandalisera sin egen och andras arbetsmiljö? Är det okej att missbruka alkohol och droger? Många av oss skulle svara nej på dessa frågor. Tyvärr är vuxenvärldens budskap till barn och ungdomar precis det motsatta.

läs gärna vidar på denna länken:
http://ttela.se/asiktdebatt/debatt/1.773911-lat-oss-sluta-svika-vara-barn

Livskunskap används delar av kommuns grundskola från förskoleklass.
med sitt läromedel Livsviktigt för de yngre barnen och Livskunskap för de äldre bygger på aktuell forskning och innefattar de olika färdigheter som kan sägas spegla emotionell intelligens:

• Självkännedom
• Att kunna hantera sina känslor
• Empati
• Motivation
• Social kompetens

Detta gör skolan för barn schemalagt och att det är minst 40 minuter varje vecka.